جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل

حوزه/همایش ملی «دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی» در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سید محمد حسین عظیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با بیان اینکه  فقه شیعه در طول تاریخ تشیع، پویا بوده گفت: دلیل این پویایی به خاطر منبع وحیانی است، چون فقه شیعه برگرفته از علوم وحیانی است.

رئیس مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بابیان اینکه امتیاز فقه جعفری با سایر علوم در علوم وحیانی است، اظهار داشت: فقه شیعه فقهی است که از منبع دینی گرفته شده و به همین دلیل توانسته قوی و ممتاز باشد.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی از دیدگاه مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، ارتباط فقیهان شیعه با فقه شیعه برگرفته از علوم وحیانی است. این همایش می تواند به بسیاری از شبهات درارتباط با فقهای شیعه که گفته می شود با علوم آل محمد(ص) در ارتباط نیستند، پاسخ دهد.

حجت الاسلام عظیمی بابیان اینکه مرکز تخصصی تفسیر و مدرسه علوم قرآنی از مراکز فقهی ائمه اطهار(ص) و در عرصه تفسیر فعالیت می کند، اظهار داشت: این  مدرسه علوم قرآنی از زمان راه اندازی توانسته دانش آموختگان خوبی را در عرصه تفسیر و علوم قرآنی تربیت کند و به جامعه علمی تحویل دهد.

حجت الاسلام محسن قمر زاده دبیرعلمی همایش دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی نیز افزود: بعداز پیشنهاد برگزاری همایش از سوی مسئولین مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، اولین فعالیت، تعیین محور های همایش بود. این محورها عبارت از اعجاز، قرائت، اصول تفسیر، تحریف ناپذیری، وحی شناسی، جمع قرآنی، خطابات قرآنی و ظاهر باطن است که از کتاب مدخل التفسیر مرحوم آیت الله فاضل اخذ شده است.

وی افزود: برای برگزاری این همایش، پیش نشست های علمی و نشر آثار مشترک در مقالات علمی پژوهشی از سوی دانشگاه قم، دانشگاه ادیان، دانشگاه رضوی و سایر مراکز علمی و حوزوی همکاری صورت گرفته و خواهد گرفت.

دبیرعلمی همایش دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: از جمله برنامه های روز همایش نشر آثار قرآنی، چاپ مقالات پذیرفته شده در مجموعه مقالات و معرفی مقالات برگزیده است.

حجت الاسلام قمر زاده گفت: این همایش 18 بهمن ماه در قم برگزار می شود.

دبیرعلمی همایش دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی افزود: علاقه مندان تا اول آذر وقت دارند مقالات خود را درموضوعات مطرح شده به دبیرخانه همایش علمی مرحوم حضرت آیت الله فاضل ارسال نمایند.

313/40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha