جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره کشوری «آیین های عاشورایی»

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: استان کردستان، میزبان کنگره کشوری « آیین های عاشورایی» در مهرماه سالجاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلال قلعه شاخانی، صبح امروز در جلسه برنامه ریزی کنگره سراسری «آیین های عاشورایی» که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امسال استان کردستان میزان کنگره کشوری و سراسری « آیین های عاشورایی» خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این کنگره کشوری در شهرستان قروه کردستان به مدت دو روز، در تاریخ های 28 و 29 مهرماه سالجاری برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه علاقمندان به این کنگره می توانند در بخش های مختلف همانند عکس، شعر و.. شرکت کنند، عنوان کرد: از 3 بخش این جشنواره، بخش عکس عاشورایی استانی و 2 بخش دیگر کشوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بخش شعر در دو رده سنی جوانان زیر 30 سال و بزرگسالان برگزار می شود و با تصمیم شورای سیاست گذاری کنگره، به طور غیر رقابتی از گروه های نمایشی برای اجرای آیین های عاشورایی دعوت می شود.

وی افزود: بخش عکس ویژه استان کردستان می باشد، لذا علاقمندان می توانند در 2 بخش عکاسی با تلفن همراه و دوربین آثار خود رابه دبیرخانه این کنگره تا 15 مهرماه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تاکید کرد: همچنین در این کنگره از برخی چهره های شاخص کشوری در بخش شعر عاشورایی دعوت به عمل خواهد آمد.

قلعه شاخانی اظهار داشت: اهداف بزرگی در برگزاری این کنگره کشوری مشخص شده که آشنایی با توانمندی های نهفته در فرهنگ قومیت ها، تقویت و نشر فرهنگ دینی، تقدیر از فعالان عرضه مذهبی و هنری و... از جمله این هدف ها می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha