شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احیامحمد امیری

حوزه/ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: دفاع مقدس و حماسه عاشورا و قیام کربلا در هدف و ماهیت دو جریان به‌هم‌پیوسته و مرتبط هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، امروز در یادواره شهدای طلبه مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، با اشاره به دشوارهای جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان اسلام، اظهار کرد: نیروهای جبهه اسلام در هشت سال دفاع مقدس با تأسی از قیام عاشورا به بذل جان پرداختند، اما اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به چنگ دشمن بیفتد.

وی با بیان اینکه جریان دفاع مقدس به حماسه عاشورا و قیام کربلا متصل است، افزود: شهادت‌طلبی و نهراسیدن رزمندگان از نبرد در راه خدا و دین و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی ازجمله مسائلی بود که ریشه در فلسفه و ماهیت قیام عاشورا داشت.

سرهنگ پاسدار امیری با اشاره به تفاوت‌های نبرد رزمندگان اسلام در جبهه حق و نیروهای بعثی در جبهه باطل، اضافه کرد: برحق بودن رزمندگان ایرانی در رویارویی آن‌ها با نیروهای دشمن و نحوه برخورد با اسرا کاملاً مشهود بود.

وی افزود: دشمن بعثی وقتی از نیروهای ایرانی اسیر می‌گرفت تلاش می‌کرد با اقدامات ایذایی به تعبیری از رزمندگان اسلام زهر چشم بگیرد و اسیر را به شهادت می‌رساند تا از این طریق نیروهای ایرانی را سست کند، اما در سوی مقابل وقتی رزمندگان ما از عراقی‌ها اسیر می‌گرفتند از آن‌ها پذیرایی کرده و خواسته‌های معقول اسرا را برآورده می‌کردند.

امیری در پایان گفت: ما 45 هزار اسیر عراقی داشتیم و به سبب همین رفتارهای نیروهای ایرانی با اسرای عراقی بود که بسیاری از آن‌ها اعلام آمادگی کردند که برای ایران علیه رژیم بعث عراق بجنگند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha