جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فقیه دبیر چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در بوشهر

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری چهارمین جشنواره استانی و یازدهمین جشنواره کشوری علامه حلی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام حسین فقیه، امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری چهارمین جشنواره پژوهشی استانی و یازدهمین جشنواره کشوری علامه حلی(ره) خبر داد و گفت: در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران جوان حوزه‌ علمیه استان چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به مهلت ارسال آثار توسط طلاب به این دبیرخانه این جشنوراه افزود: طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان از یکم مهر1397 تا روز چهارشنبه 29 اسفند 1397 فرصت دارند پس از ثبت‌ نام در سایت جشنواره علامه حلی(ره) به آدرس www.jhelli.ir، آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه‌ استانی ارسال کنند.

دبیر چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در بوشهر نقش حوزه در تحولات سیاسی ـ اجتماعی صد سال اخیر، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی ایران را از جمله موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره علامه حلی(ره) عنوان کرد.

حجت الاسلام فقیه با بیان اینکه آثار ثبت‌نام شده توسط طلاب خواهر و برادر ابتدا در دبیرخانه استانی جشنواره بررسی می شود اظهار داشت: پس از بررسی این آثار و مشخضص شدن نفر ات برتر استان ضمن تجلیل در مراسم استانی، جهت رقابت کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره در قم ارسال می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) در بوشهر همچنین گفت: آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه باشد.

وی، گروه‌های علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره را تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) عنوان کرد و افزود: حداکثر سن عمومی شرکت‌کنندگان در یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره)، 31 سال است.

حجت الاسلام فقیه ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری جشنواره، چهار تبصره در خصوص دریافت آثار و سن شرکت در یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) به تصویب اعضاء رسیده است؛ بر این اساس، در این دوره، تنها کتبی پذیرش خواهند شد که صاحبان آنها حداکثر 31 سال داشته باشند. همچنین، شرط سنی در خصوص صاحبان پایان ‌نامه‌ های سطح 3 حوزه علمیه خواهران به 35 سال افزایش یافت.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر افزود: سنوات حضور در جبهه (مدافعان حرم) یا خدمت سربازی برادران طلبه و همچنین سنوات تحصیل خواهران و برادران طلبه در دانشگاه نیز به شرط سنی شرکت‌کنندگان در جشنواره افزوده شد. از سوی دیگر و با توجه به امکان شرکت پایان‌نامه‌های سطح 4 در همایش کتاب سال حوزه، از این پس این پایان‌نامه‌ها در جشنواره علامه حلی(ره) پذیرفته نخواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha