جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین جشنواره غذایی میان ادیانی «حمص» در انتاریو برگزار شد

حوزه/ در جشنواره غذایی «حمص» که با هدف نزدیک سازی ادیان و فرهنگ های مختلف برگزار شد، تولیدکنندگان غذایی مسلمان، مسیحی و یهودی، این غذای سنتی شرقی را که در غرب بسیار شهرت یافته به بازدیدکنندگان ارائه دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، نخستین جشنواره غذایی میان ادیانی روز گذشته در شهر ویندزور در استان انتاریوی کانادا برگزار شد.

این گردهمایی که «جشنواره غذایی حمص» (نخود) نامگذاری شده بود، با هدف نزدیک سازی مردم از ادیان و فرهنگ های مختلف با کمک گرفتن از غذاهای شرقی و اسلامی برگزار می شد.

انجمن اسلامی ویندزور با همکاری دبیرستان مرکزی کاتولیک و مرکز اجتماعی یهودیان ویندزور مسئولیت برگزاری این جشنواره را به عهده داشتند و چهار تولیدکننده غذای متعلق به صاحبان ادیان ابراهیمی نیز محصولات ارائه شده در این جشنواره تدارک دیده و در مسابقه «بهترین حمص» در جشنواره شرکت داشتند. در پایان تولیدکننده اسلامی توسط هیئت داوران به عنوان بهترین آشپزی و پخت غذای نخود انتخاب شد.

امین فاضل صاحب یکی از غرفه های غذایی در این باره به خبرنگاران گفت: جشنواره با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد و حمایت گسترده ای از سوی جامعه داشتیم.

ادی حامد یکی از تولیدکنندگان دیگر غذا ضمن تشویق برگزاری جشنواره گفت: این گردهمایی فرصتی برای نزدیک سازی مردم به یکدیگر است و آنچه درباره غذا زیبا است این است که مردم با فرهنگ های مختلف را با هم نزدیک می سازد.

جی کاتز مدیر اجرایی مرکز اجتماعی یهودیان ویندزور نیز گفت: در اینجا بهترین غذای «حمص» را خوردیم. به نظرم ایده برگزاری جشنواره بسیار عالی است و امیدواریم که در سال های آینده نیز برگزار شود.

 

لازم  به ذکر است حُمص یا نخود-ارده یک خوراک عربی است که در خاورمیانه بسیار محبوب است؛ و بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. این خوراک که از نخود پخته، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر له شده درست می‌شود، هم اکنون در کشورهای غربی بسیار محبوب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha