پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش «صلح و عدالت» در تهران

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از ساختار و عملکرد نهادهای بین المللی، گفت: تنها ساختار معیوبی که ضمانت اجرائی دارد شورای امنیت است که آن هم فقط به دنبال حفظ منافع قدرت های بزرگ و تحمیل قانون جنگل به بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، در همایش «صلح و عدالت» که به همت مجمع جهانی صلح اسلامی، در سالن همایش های باغ کتاب تهران برگزار شد، با اشاره به ساختار معیوب سازمان های بین المللی در تحقق صلح و عدالت، اظهار داشت: ما نسبت به سازمان های بین المللی در سه حوزه مفهومی و گفتمانی، ساختاری و کارکردی انتقادات جدی و اصولی داریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر اساس اندیشه دینی در همه مقولات بشری اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، بین المللی و... دارای دیدگاه خاص مبتنی بر نگرش و جهان بینی توحیدی است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما در تفکر دینی دارای جهان بینی خاصی در اصول انسان شناسی هستیم و به طور طبیعی این اصول و مبانی تاثیر خود را در گفتمان ما خواهد گذاشت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اختلاف اساسی در دیدگاه انقلاب اسلامی و غرب، از مفهوم عدالت نشأت می گیرد، گفت: نگاه انقلاب اسلامی در رابطه با مسلئه صلح و عدالت و تعریفی که از این مفهوم ارائه می دهد، مبتنی بر اصول و مبانی توحیدی است اما در دیدگاه غربی ها مسئله صلح به یک مسئله سلبی مثل جنگ تقلیل داده شده است.

وی افزود: در نگاه آنان همین اندازه که جنگ نباشد در حقیقت صلح و عدالت ایجاد شده است و این از نظر ما و دیدگاه اسلام خطا است و معنای حقیقی صلح و عدالت نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از دوران جنگ تحمیلی تا کنون همه دیدگاه ها و نظریات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره صلح همواره با کلید واژه عدالت بوده و این نوع نگاه در حقیقت ریشه قرآنی و توحیدی از مفهوم عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ‌عراقی گفت: بشر با همه تجربیات تلخ و شیرینی که پشت سر گذاشته است، در نهایت به کجا رسید؟ به جایی رسید که هم اکنون ساختارهای معیوب بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت، به عنوان متولیان حفظ صلح جهانی و امنیت بین المللی فعال هستند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صرفا محل انتقاد از همین ساختار معیوب است، بیان داشت: با وجود این همه نشست در مجمع عمومی ولی هیچ اقدام عملی در راستای اصلاح این ساختار معیوب صورت نمی گیرد و تنها ساختار معیوبی که ضمانت اجرائی دارد شورای امنیت است که آن هم فقط به دنبال حفظ منافع قدرت های بزرگ و تحمیل قانون جنگل به بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ‌عراقی در پایان با اشاره به جنایت های صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: در حالی که فلسطینیان در درون خاک خود راهپیمایی بازگشت برگزار می کنند، ولی همچنان مورد سرکوب رژیم اشغالگر قرار می گیرند اما قدرت های جهانی و مستکبرین و سازمان های معیوب بین المللی از جنایتکاران صهیونیست حمایت می کنند!

وی اسلام هراسی را راهبرد غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و گفت: در طول تاریخ مستشرقان غربی همواره اسلام و پیامبر(ص) را دین خشونت و جنگ معرفی نموده و از مسیحیت به عنوان دین صلح دفاع کرده اند در حالی که بعد از گذشت قرن ها از ظلم غرب به اسلام و قرآن، اندیشمندان مسیحی غرب با تالیف کتب بسیاری از جهان اسلام عذرخواهی کرده و باطل بودن ادعاهای غرب را اثبات کرده اند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha