پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ همایش «صلح و عدالت» در تهران

حوزه/ معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در همایش روز جهانی صلح، گفت: یکی از چالش های بشری، نگاه ابزاری غرب به صلح است. صلحی که مبتنی بر عدالت نباشد پایدار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی صلح با عنوان «صلح و عدالت» که از سوی این مجع در باغ کتاب تهران برگزار شد، گفت: صلح یکی از بزرگترین دغدغه های تاریخ بشر بوده و امروز حلقه مفقوده دنیا است که باید بیش از گذشته مورد توجه واقع شوند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری افزود: نسل سوم حقوق بشر بر پایه برادری استوار است و مباحثی از جمله صلح، محیط زیست و توسعه پایدار را در خود جای می دهد و یک شعار دارد این که جهان به مثابه یک خانواده است.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم وقتی از صلح سخن می گوییم منظور تعریف کلاسیک آن یعنی فقدان جنگ نیست، چنین تعریفی برای نسل سوم حقوق بشر پذیرفته نیست.

عباسی تاکید کرد: امروز در تعریف صلح غیر از نبود جنگ با نیاز به امنیت غذایی و سیاسی و همچنین دموکراسی رو به رو هستیم. ما به یک حکمرانی شایسته در جهان نیازمند هستیم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری یادآور شد: یکی از چالش های بشری، نگاه ابزاری غرب به صلح است. صلحی که مبتنی بر عدالت نباشد پایدار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: "حق بر صلح " به عنوان یک نیاز ذاتی بشر تلقی می شود و قابل ابطال و تضییع نیست و باید برای احیای آن تلاش کنیم، چرا که دستیابی به صلح بدون احترام به حقوق بشر میسر نخواهد شد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در پایان با تاکید بر این که امروز تروریسم یک تهدید جدی در سطح جهانی است، گفت: رعایت حقوق بشر هم در زمان صلح و هم در جنگ لازم الاجراست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha