جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسین شیخ الاسلام

حوزه/ شیخ الاسلام با اشاره به نقش محوری روحانیت در دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم، گفت: ساختار کنونی نهادهای بین المللی فقط منافع قدرتمندان جهان را تامین می کند، یعنی نهادهایی همچون سازمان ملل و شورای امنیت را راه اندازی کرده اند تا جنایت ها و برنامه های ظالمانه شان علیه بشریت را با هزینه کمتری پیش ببرند.

حسین شیخ الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که حوزه های علمیه در تبیین مفهوم صلح و عدالت رسالت مهمی بر عهده دارند، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید از طرف حوزه های علمیه به دنیا تبیین گردد، تشریح دیدگاه دین اسلام خاصه تفسیر شیعی و اهل بیت(علیهم السلام) درباره صلح و عدالت است.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: باید این مطلب تبیین شود که اصالت با صلح نیست، بلکه اصالت با عدالت است، اصالت دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است.

وی تصریح کرد: ساختار کنونی نهادهای بین المللی، ساختاری است که فقط منافع قدرتمندان جهان را تامین می کند، یعنی ساختاری را تحت عنوان سازمان های بین المللی همچون شورای امنیت راه اندازی کرده اند تا جنایت ها و برنامه های ظالمانه شان علیه بشریت را با هزینه کمتری پیش ببرند.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه با بیان این که مقابله با ظلم یک اصل راهبری در اسلام است، گفت: خداوند متعال در آیه 39 سوره حج و آیات 8 و 9 سوره ممتحنه به درستی بر این امر اشاره دارد. در این آیات خداوند متعال تاکید می کند اگر خواستند شما را از سرزمین هایتان بیرون کنند، تسلیم ظلم نشوید، و در مقابل آن ها بایستید.

وی افزود: هم اکنون صهیونیست های جنایتکار سال هاست فلسطینیان را از سرزمین های‌شان اخراج کرده و می کنند! در این شرایط مردم فلسطین و دیگر مسلمانان نباید تسلیم زورگویی های صهیونیست ها و حامیان آن به ویژه آمریکا شوند، زیرا در آیات مذکور خداوند متعال تاکید می کند هم با غاصبان سرزمین تان و نیز با حامیان آن ها مقابله کنید و تسلیم ظلم نشوید.

شیخ الاسلام در پایان بر نقش محوری روحانیت در دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم تاکید و اظهار داشت: نقش علما و حوزه های علمیه در تبیین این مسئله بسیار مهم است. بلاشک فطرت مردم جهان ضد ظلم است، و تبیین و تفسیر روحانیت را خواهند پذیرفت.

وی افزود: نباید اجازه داد بوق های تبلیغاتی غرب، حمایت مسلمانان از همه مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین را مخدوش کند. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha