شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادواره شهدای طلبه

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس چهار محفل انس با شهدا در چهار مدرسه علمیه شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری چهار محفل انس با شهدا در چهار مدرسه علمیه استان خبر داد و گفت: این محافل با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبیین نقش روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا محفل انس با شهدا دوشنبه هفته جاری در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان و سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: همچنین محفل انس با شهدا در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد هم پنج‌شنبه هفته جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار می‌شود.

به گفته وی افزون بر این هم‌زمان با هفته دفاع مقدس محافل انس با شهدا در مدارس علمیه محمودیه فاروج و امام خمینی(ره) بجنورد هم با حضور طلاب و اساتید حوزه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، از مجموع حدود سه هزار شهید استان خراسان شمالی، 72 شهید در زمان شهادت طلبه و روحانی بوده‌اند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

مدارس علمیه فاروج و بجنورد بیشترین شمار شهدای طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، به‌گونه‌ای که از مجموع 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی، بیش از 40 شهید مربوط به حوزه‌های علمیه این دو شهر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha