جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه امام کاظم (ع)

حوزه/ مدیران مراکز تخصصی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی، بر حمایت از نخبگان و شناسایی طلاب مستعد تاکید کردند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی پیش از ظهر امروز، در گردهمایی مدارس و مراکز تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی که با حضورمعظم له در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، بر نظم، تجلیل از برترینان آموزشی  تأکید کرد و افزود: این مسائل از تأکیدات حضرت آیت الله مکارم شیرازی است و ما هم به دنبال این هستیم به این مسائل توجه جدی کنیم و آنها را در مدرسه تخصصی تفسیر اجرا نماییم.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر افزود: مرکزتخصصی تفسیر تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم،تنها مرکز تخصصی است که در سطح 4 فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت این مرکز تخصصی، راه اندازی فعالیت پژوهشی در عرصه تفسیر است و به زودی این بخش فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

تحصیل 13 طلبه در خارج تخصصی فقه

حجت الاسلام رهنما، مدیر مرکز تخصصی فقه مدرسه امام موسی کاظم(ع) نیز با بیان این که یکی از فعالیت این مدرسه، استعداد یابی دانش آموختگان در موضوع فقه است، افزود: در آزمون فقه امسال 1هزار 86 نفر  در این مدرسه ثبت نام کردند که در نهایت برای پایه هفتم 30 نفر پذیرفته شدند. برای درس خارج فقه 13 نفر و برای پایه بالای هفتم نیز 8 نفر درموضوع فقه پذیرفته شدند.

حجت الاسلام رهنما گفت: یکی از فعالیت جدی این مدرسه توجه به روزهای تحصیلی است و تمام تلاش این است در همه روزها طلاب به تحصیل بپردازند.

تحصیل 1هزار طلبه در سطوح عالی مدرسه امام کاظم(ع)

حجت الاسلام توسلی، مدیر سطوح عالی مدرسه امام موسی کاظم(ع) نیز بر ارائه مباحث اخلاقی، ارائه زبان دوم با حضور 102 نفر، برگزاری کارگاه در موضوعات مختلف مقاله نویسی، ادبیات و سایر مسائل باحضور 457 طلبه تأکید کرد. یکی دیگر از فعالیت سطوح عالی این مدرسه تحصیل 1هزار طلبه و اجرای طرح مربی پژوهشی است.

تدوین 51 پایان نامه در موضوع شیعه شناسی

حجت الاسلام والمسلمین داعی نژاد، مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی نیز بر توجه بیشتر به رشته شیعه شناسی تأکیدکرد و گفت: لازم است برای توجه بیشتر طلاب به این رشته، رشته شیعه شناسی تبدیل به یکی از موضوعات اصلی در حوزه شود.

وی افزود: این مرکز در سطح 3 و 4 فعالیت می کند و در سطح 4 امسال نیز 8 نفر پذیرش شدند.

حجت الاسلام والمسلمین داعی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر 90 طلبه مشغول پایان نامه نویسی هستند و تا الان هم 51 پایان نامه درمو ضوعات مختلف شیعه شناسی تدوین شده است.

313/40

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha