جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد جامع کشمیر برای پانزدهمین بار در عرض یک سال گذشته تعطیل شد

حوزه/ برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع سرینگر، شهر مرکزی کشمیر و جامو برای پانزدهمین بار در سال اخیر و برای دومین هفته متوالی توسط نظامیان هندی به حالت تعطیل درآمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از tribuneindia؛ مسجد جامع سرینگر، بزرگترین مسجد شهر مرکزی  جامو و کشمیر ، روز جمعه  برای پانزدهمین بار در سال و برای دومین هفته متوالی، توسط مقامات نظامی هند تعطیل شده و مسلمانان اجازه برگزاری نماز جمعه در این مسجد را نداشتند.

براساس اخبار رسیده درهای مسجد پیش از برگزاری نماز جمعه توسط نیروهای نظامی بسته شد و خودروهای پلیس روبروی دروازه های مسجد به حالت آماده باش ایستاده بودند. به علاوه تعداد زیادی از نیروهای پلیس و پرسنل شبه نظامی نیز در محله نوهاتا در همسایگی مسجد جامع مستقر شده بودند.

تعطیلی این مسجد باستانی که 6 قرن قدمت دارد، بخشی از اقدامات نظامی هند برای جلوگیری از برگزاری راهپیمایی ها در کشمیر می باشد. آخرین تعطیلی مسجد جامع کشمیر هنگامی رخ داد که آزادی خواهان کشمیری در پی کشته شدن شهروندان این کشور اعلام راهپیمایی کرده بودند.

لازم به ذکر است تعطیلی مسجد از روز پنج شنبه زمانی آغاز شد که دو شهروند کشمیری از جمله یکی از ساکنان نورباغ سرینگر روز پنج شنبه جان خود را از دست دادند.

در این میان میرواعظ عمر فاروغ، امام جماعت مسجد و رهبر حزب حریت جامو و کمشیر، و از وعاظ نماز جمعه این کشور، تعطیلی مسجد جامع سرینگر را محکوم کرده و از مقامات به خاطر این اقدام انتقاد کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha