چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید سید علی

حوزه/ شهید علی احمد الیاسری هنگام صدور فتوای جهاد کفایی از اولین افراد آماده برای دفاع از سرزمین عراق و مقدسات آن بود و از روز های ابتدای فرمان آیت الله سیستانی به صفوف حشدالشعبی پیوست .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علی احمد الیاسری از مجاهدان جوان حشد الشعبی، با نام جهادی سید علی بود. وی 34 ساله بود و همزمان با ماه مبارک رمضان در جبهه مبارزه با داعش و تکفیری ها در مرز عراق و سوریه در منطقه التنف به درجه شهادت نائل آمد.

علی احمد الیاسری شخصیتی ملتزم و معتقد به مسائل دینی داشت و دارای شخصیتی زیبا و خوش رو، صاحب قلبی پاک و بسیار بین دوستان و خانواده اش شخصیت دوست داشتنی داشت.  او از نعمت پدر محروم بود و به همین خاطر این موضوع تاثیر زیادی بر زندگی اش و سرنوشت تحصیلی و علمی اش داشت و با وجود شرایطی که در زندگی داشت باسختی ها می جنگید و زندگی سختی را می گذراند چون پدرش در سن سه سالگی وی به شهادت رسیده بود و بعد از آن  تلاش کرد زندگی رو به راه و منسجمی داشته باشد و مسئولیت بزرگی بر دوش داشت و خانواده اش را اداره می کرد و با سعی و تلاش و زندگی گوارا و حلالی را اداره می کرد و برای مادرش زندگی آرامی فراهم کرده بود تا رنج و غم فراق پدر را در وجود مادر کاهش دهد  .هر روز عزم و عقل و اراده و  اعتماد به نفسش بیشتر می شد و به مادرش در یاری زندگی حلال و طیب و سعادتمندانه یاری می کرد.

پیشتازی در ملحق شدن به صفوف حشد الشعبی

 به هنگام آغاز جهاد کفایی در سال 2014 به حشد الشعبی ملحق شد و از روزهای اول به صفوف حشدالشعبی پیوست.

 

 سیره جهادی شهید

هنگام صدر فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی از اولین افراد آماده برای دفاع از سرزمین عراق و مقدسات آن بود و خالد پسرعمه اش از اولین تشویق کنندگان وی و پیشتاز  بر حمایت و یاریش برای موفقیت و بالا رفتن در جبهه های مختلف بود.

 در کنار عموی بزرگش فرمانده شهید سید یاسر الیاسری بود کسی که به او عزم و نیرو و ترغیب برای باقی ماندن در جبهه ها در زمان های طولانی را آموخت و در این بین عمویش سید جاسم تنظیم و تدارک عملیات را بر عهده داشت و  اجازه حضور عملیات های شهری را به او می داد  و جاسم نقش فعال و مسئولانه در گروه های نظامی داشت .

 

مشارکت در عملیات های مختلف نظامی

شهید علی احمد الیاسری در جنگ های مختلف و آزادسازی جرف الصخر و مناطق سید غریب و بلد و سامرا مشارکت داشت.

 

مدیریت عملیات مرکزی

 بعد از تصمیم اداره عملیات بر استمرار و ادامه عملیات از او خواستند به دلیل تجربه مشارکت و کار آزمودگی اش در جنگ های مختلف به مدیریت عملیات نظامی ملحق شود. جنگ های دیگری که در عملیات مرکزی در آن مشارکت داشت و آزادسازی مناطقی چون بیجی، تکریت،جبال مکحول و جبال حمرین و الصینیه و الشرقاط و فرودگاه الکیاره و تلعفر و بعضی دیگر از مناطق موصل بود و به هنگام رسیدنش به مرز عراق و سوریه در منطقه التنف به شهادت رسید.

دوستانش نقل می کنند سید علی از زمان پیوستنش به مدیریت عملیات مرکزی و مشارکتش در آن عملیات از نظر ما او  از همان زمان جایگاه شهید را داشت چرا که شجاع بود و از مرگ نمی ترسید .

نحوه شهادت شهید الیاسری

هنگام حمله ای سخت در ساعات اولیه صبح که تعداد دشمنان بسیار زیاد گزارش شده و دارای اسلحه های مختلف بودند گلوله ای به بازوی راستش اصابت می کند  و همزمان آن منطقه موشکباران می شود  و تفنگدارهای دشمن حمله می کنند  و در اثر این حملات به شهادت می رسد.

او در حالی به شهادت رسید که روزه بود و مجاهد فی سبیل الله در ماه رمضان محسوب شد. و در وادی السلام نجف به خاک سپرده شد.

 بهشت گوارای وجود او که حلیم و شجاع در دنیا بود و به سوی بهشت سفر کرد و به پدر و دوستان شهیدش پیوست.

منبع : کانال شهداء العراق شهداء حشد الشعبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha