پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه قرآن و آموزش آن باید جنبه عمومی پیدا کند، گفت: یکی از انتظاراتی که از آموزش و پرورش داریم این است که مانند حوزه های علمیه، در کشور اقدام به ایجاد و راه اندازی موسسه قرآنی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، امروز در چهاردهمین نشست ستاد مرکزی حفظ قرآن کریم استان کردستان اظهار داشت: باید بتوانیم با سبک های جدید بتوانیم که قرآن و انس با این کتاب بزرگ و معندی را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه قرآن و آموزش آن باید جنبه عمومی پیدا کند، افزود: یکی از انتظاراتی که از آموزش و پرورش داریم این است که به مانند حوزه های علمیه، در کشور اقدام به ایجاد و راه اندازی موسسه قرآنی نماید.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی بهتر و عمیق تر دانش آموزان با مفاهم قرآن کریم، ادامه داد: برنامه ریزی آموزش و پرورش برای ارائه طرح های زمان بندی مختلف جهت حفظ قرآن در راستای استعدادهای مختلف نیز از دیگر پیشنهاداتی بود که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به وزارت آموزش و پرورش ارائه داده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: جلسات ستاد مرکزی حفظ قرآن کریم، بررسی گزارش شش ماهه اول سال برای رفع نقایص موجود و اجرای آن در شش ماهه دوم سال از ضروریات است که باید هرچه سریع تر به آن رسیدگی کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: یکی دیگر از مسائل مهم که باید در راس امور این سازمان قرار بگیرد، اجرای طرح تربیت قاریان همچون طرح تربیت حافظان می باشد، زیرا  مورد نیاز برای ترویج قرآنی است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در زمینه حفظ قرآن دانشجویان نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب های موجود در دانشگاه ها باشیم و بهترین راه مقابله با آسیب ها تمسک به قرآن و بهره گیری از این کتاب الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha