جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعید مومنی

​حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: طلاب استان کردستان در ۵ مدرسه علمیه بلندمدت و کوتاه مدت مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر 5 مدرسه علمیه بلند مدت و کوتاه مدت ویژه برادران در استان کردستان فعال می باشند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: از این 5 مدرسه علمیه، 3 مدرسه جزو مدارس علمیه بلند مدت و 2 مدرسه دیگر مدارس کوتاه مدت سفیران هستند.

این استاد حوزوی ادامه داد: در شهرستان قروه مدرسه علمیه برادران امام صادق (ع) با بیش از 140 طلبه دایر می باشد، همچنین در شهرستان کامیاران مدرسه علمیه امام باقر (ع) دارای 75 طلبه می باشد که این دو مدرسه جزو مدارس بلند مدت محسوب می شوند.

حجت الاسلام مومنی افزود: همچنین در شهرستان بیجار مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیش از 90 طلبه برادر در حال فرا گیری علوم دینی هستند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به فعالیت مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) در شهرستان بیجار، گفت: در حال حاضر بیش از 30 طلبه در مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار مشغول فراگیری علوم دینی به صورت کوتاه مدت می باشند.

حجت الاسلام مومنی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در شهر سنندج نیز مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) با داشتن بیش از 50 طلبه به صورت دوره کوتاه مدت فعال می باشد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه از کمّی و کیفی مدارس علمیه در استان کردستان نسبت به سالهای گذشته رشد خوبی داشته اند، بیان داشت: در حال حاضر سطح کمّی طلاب در مدارس این شهرستان نسبت به دوره های گذشته ارتقای چشمگیری داشته است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: یکی دیگر از برنامه های حوزه علمیه استان کردستان ایجاد مدرسه علمیه قرآنی در شهرستان بیجار در سال تحصیلی جدید بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha