شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مرکز نور

حوزه/ آیین رونمایی از سه نرم افزار جدید مرکز کامپیوتری نور با عناوین "دانشنامه فضایل اهل بیت(ع)"، "تاریخ تشیع" و "نور الولایه- نسخه۲" ، پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۹ صبح با سخنرانی آیت الله اراکی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدحسین بهرامی، مدیرگروه علوم حدیث مرکز کامپیوتری اسلامی نور، امروز در نشست خبری آیین رونمایی ازسه نرم افزار جدید این مرکز گفت: نخستین نرم افزار جدید مرکز کامیپوتری اسلامی نور،"دانشنامه فضایل اهل بیت(ع) از منابع اهل سنت" می باشد که این دانشنامه، متن 85 عنوان کتاب در 227 جلد مرتبط با فضایل  و مناقب اهل بیت(ع) به همراه  درختواره فضایل، برگرفته از مهم ترین منابع روایی و تفسیری اهل سنت می باشد که پنج شنبه هفته جاری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: دومین نرم افزار جدید این مرکز، "تاریخ تشیع" می باشد که متن 300 عنوان کتاب در 394 جلد با موضوع تاریخ تشیع، به همراه 413 نقشه مربوط به پراکندگی جغرافیایی شیعیان می باشد که در نوع خود واقعا بدیع و برای محققان و سایر افراد مفید خواهد بود.

رئیس مرکز فناوری حوزه های علمیه با اشاره به اینکه یکی از محورهای  فعالیت مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی نور مباحث اعتقادی و کلامی و ولایت است، خاطر نشان ساخت: نرم افزار سومی که در این هفته رونمایی خواهد شد"نور الولایه- نسخه2" می باشد که متن 555 عنوان کتاب در 1132جلد از منابع مهم در زمینه امامت و ولایت می باشد.

مدیرگروه علوم حدیث مرکز کامپیوتری اسلامی نور با اشاره به تفاوت های نرم افزارهای جدید این مرکز با نسخه های قبلی افزود: بهبود وضعیت جستجو و به روز رسانی و همچنین سازگاری با سیستم عامل های مختلف از مهم ترین ویژگی های نرم افزار های جدید مرکز می باشد.

وی گفت: آثاری که در این نرم افزار ها به کار رفته است همگی با کسب اجازه از مالکین آثار و حفظ حقوق معنوی بوده و اینکه بسیاری از این آثار برای اولین بار به صورت نسخه دیجیتال منتشر می شود که این موضوع به دشواری های تهیه این آثار افزوده است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اعتماد عمیق محققین و پژوهشگران به تولیدات مرکز کامپیوتری نور گفت: امروزه تقریبا کمتر فعالیت علمی و پژوهشی در زمینه معارف دینی انجام می شود که به آثار و تولیدات این مرکز نیاز پیدا نکند و اگر دقت عالمانه و اتقان علمی لازم در این مرکز وجود نداشت، قطعا این اعتمادی که پژوهشگران و عالمان دینی به مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی نور دارند نیز وجود نداشت.

وی افزود: رابط کاربری این نرم افزارها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی می باشد و محتوای آثار به دو زبان فارسی و عربی می باشد.

خاطر نشان می شود: آیین رونمایی از سه نرم افزار جدید مرکز کامپیوتری نور، پنجشنبه هفته جاری از ساعت 9 صبح با سخنرانی آیت الله اراکی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم مردم نیز آزاد است.

 

 

۳۱۳/۳۲

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha