جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیر عطاء الله جباری

حوزه/ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم، ارتقای کیفی کتابخوانی را مهم تر از آمار سرانه مطالعه دانست.

حجت الاسلام عطاءالله جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: آنچه مهم است این که بدانیم صرفاً ارایه آماری از سرانه مطالعه کافی نیست بلکه مهم تر این است که ما کیفیت کتاب خوانی را ارتقا داده و بکوشیم افرادی که به سمت کتاب می آیند این مساله به شکل کیفی اش محقق شود چه آن که هدف ما هم این است که کتاب خوان خوب و حرفه ای تربیت کنیم.

وی افزود: به همین خاطر ما در فعالیت های فرهنگی خود از قشر کودک و نوجوان هم شروع کرده ایم چرا که در سنین پایین هر چه این فرهنگ جا بیفتد بی شک در دوران بزرگسالی نیز علاقه به کتاب و کتابخوانی ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: از سویی نباید فقط به مطالعه تحصیلی و خواندن کتاب های کنکوری این مساله محدود شود بلکه ترویج کتاب خوانی که مقام معظم رهبری بسیار بر آن تاکید دارند باید در همه ابعاد صورت گیرد تا به یاری خدای متعال شاهد شکل گیری جامعه ای کتاب خوان و علاقه مند به کتاب باشیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین با اشاره به این که در سطح استان 23 کتابخانه تحت مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی به فعالیت می پردازند، گفت: علاوه بر این ها حدود 10 کتابخانه نیز با ما به عنوان قرارداد مشارکت همکاری دارند البته برای سال های بعد برنامه هایی داریم که این تعداد افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: امسال همچنین کتابخانه شهدای نوبهار در قم به بهره برداری می رسد ، ضمن آن که به کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فضای کتابخانه ای که در بلوار یادگار امام (ره) بود و در اختیار سازمان بهزیستی قرار داشته، مصوب شده که مجدداً در اختیار نهاد کتاخانه ها قرار گیرد و به عنوان کتابخانه عمومی در اختیار شهروندان قمی باشد که اسم آن هم کتابخانه امین خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha