پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اردوی طلاب

حجت الاسلام امیریان با اشاره به برگزاری برنامه های اردویی و فرهنگی معونت تهذیب و تبلیغ حوزه اصفهان برای طلاب، گفت: بیش از ۲هزار و ۵۰۰ نفر از طلاب و خانواده ها از برنامه های اردویی استفاده کرده اند.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان در مورد برنامه های اردویی و تفریحی طلاب در سه ماهه تابستان، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به توجه معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه اصفهان نسبت به فراهم آوردن شرایط مناسب برای طلاب و خانواده های آنان، با مراکز زیارتی، سیاحتی  سراسر کشور رایزنی های مختلفی صورت گرفت که البته شرایط فرهنگی و مالی آن مراکز نیز مورد نظر قرار گرفت.

وی در درباره تعداد نفرات و کیفیت اعزام اردو ها، ابراز داشت: به همت معاونت تهذیب و تبلیغ به ازاء هر طلبه مقداری سرانه ای خاص و در صورت متاهل بودن به همین مقدار به آنها نیز سرانه اردویی تعلق گرفت.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه استان اصفهان عنوان کرد: اردوهای زیارتی به مشهد و قم بیشترین سفرهای طلاب را در سال97 به خود اختصاص داده است، البته سفرهای راهیان نور که توسط بسیج طلاب و روحانیون برنامه ریزی می شود نیز آمار قابل توجهی دارد.

وی در مورد کمیت اردو ها، ادامه داد: تعداد تقریبی اعزام طلاب بیش از یک هزار و 700نفر بوده و حدود 230 خانواده هم سفرهای زیارتی داشته اند، برای حدود 850 نفر نیز برنامه های فرهنگی و سیاحتی برنامه ریزی شد که غالباً از اساتید بوده اند. فراهم کردن شرایط استفاده و حضور بیش از 2هزار نفر از طلاب و خانواده های آنها از مراکز داخل شهر اصفهان در قالب  بلیط ها بصورت نیم بهاء از دیگر برنامه ها بوده است.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان در مورد اکران فیلم های سینمایی ارزشی، افزود: برای فیلم سینمایی « به وقت شام » سه سانس که حدودیک هزار و 500نفر به تماشای این فیلم نشستند و برای فیلم سینمایی« تنگه ابوقریب» سه سانس سینما کرایه شد که همین تعداد از طلاب و خانواده های آنان این فیلم را مشاهده کردند.

وی در مورد برنامه های ورزشی طلاب نیز گفت: در ایام تعطیلات نسبت به تامین وسایل ابتدایی ورزشی در مدارس علمیه اقدام گردید، همچنین یک سانس استخر ویژه طلاب در شهر اصفهان اجاره شد و در شهرستان ها نیز به همین صورت برنامه ریزی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha