شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محسنی-تهذیب گیلان

حوزه/ حجت الاسلام محسنی با بیان ضرورت کسب توانمندی طلاب جهت پاسخگویی و مواجهه با سوالات و شبهات روز گفت: ثبت نام دوره جدید طرح مطالعاتی آثای شهید مطهری(قدس سرّه) در مدارس علمیه گیلان آغاز شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، با اشاره به ضرورت انجام مطالعات غیر درسی و معرفتی-اعتقادی طلاب از همان بدو ورود به حوزه گفت: امروزه نیازهای جامعه بسیار وسیع و گوناگون شده و در کنار این نیازهای طبیعی، شیطنت دشمن ها و فرقه های ضالّه در شیوع و انتشار شبهه های جعلی هم مزید بر علت شده است.

وی افزود: طلاب ما از همان بدو ورود به حوزه ها باید مسلح به سلاح های علمی و معرفتی شوند و این امر میسر نخواهد شد مگر با سیر علمی و مطالعاتی آثار بزرگان و نخبه هایی که اندیشه ها و آثار آنها چراغ راه ماست.

حجت الاسلام محسنی با اشاره به بیانات ویژه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با شخصیت فکری و علمی استاد شهید مطهری خاطر نشان کرد: تعابیری که درباره آثار استاد مطهری شده است بسیار خاص و ویژه است؛ به عنوان مثال اینکه حضرت امام تمامی آثار ایشان را مفید و سودمند و مطالعه آنها را برای جوانان لازم دانسته اند یا این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند«بنده اگر قرار بود برنامه حوزه های علمیه را بنویسم حتما یکی از موارد را خلاصه نویسی و امتحان دادن آثار شهید مطهری قرار می دادم»، این نکات بیانگر عمق و ژرفای آثار شهید مطهری است و ما امروز قطعا نیاز داریم تا طلاب جوان عزیز خود را تشویق به مطالعه و کار کردن روی نظرات و آثار این استاد بزرگ کنیم.

وی همچنین گفت: چندسالی است که طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه بصورت سراسری و مدوّن در حال برگزاری است و ما امسال نیز از همین ابتدای سال ثبت نام دوره را آغاز کرده ایم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان گیلان ایجاد نظام فکری جامع، ارتقاء سطح معرفتی-کلامی طلاب، ارائه الگوی فکری،کسب توانمندی جهت پاسخگویی به شبهات و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه را از اهداف این طرح برشمرد و بیان داشت: جهت شرکت هرچه بیشتر طلاب در این دوره مفید، کتب استاد شهید مطهری با ۵۰درصد تخفیف به شرکت کنندگان در طرح عرضه می شود. همچنین اهدای جوایز و تشویق ممتازین دوره، اعطای گواهی پایان دوره و استفاده از فارغ التحصیلان به عنوان استاد آثار شهید مطهری از دیگر مزایای این طرح خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha