جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خواهران

حوزه/ در طرح مدرسه محوری تعیین راهبردها و استراتژی ها و نقش راهبری و نظارت کلی بر عهده مرکز مدیریت حوزه های خواهران است و مدارس نقش برنامه ریزی و عملیاتی را دارند...

زهرا شفیعی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان جزییات و تاثیر طرح مدرسه محوری در سال جدید حوزه های علمیه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه طرح مدرسه محوری در سال جدید مورد توجه بیشتر قرار گرفته، اظهار کرد: با توجه به جدید بودن این طرح و زمان کمی که از اجرای آن گذشته، هنوز به زمان و توجه بیشتری نیاز است تا تقویت شود، البته امسال شاهد تغییراتی در مدارس هستیم.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تأکید کرد:در این طرح این گونه نیست که برای تمام مسائل ریز همه مدارس علمیه خواهران کشور یک قانون واحد تعیین شود و آن ها ملزم به  اجرای یک چارچوب واحد باشند، زیرا این موجب می شود که استعداد های مدارس علمیه خواهران ظهور و بروز پیدا نکند و قدرت مانور کمتری داشته باشند

شفیعی تشریح کرد: در مدرسه محوری تعیین راهبردها و استراتژی ها و نقش راهبری و نظارت کلی به عهده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است و مدارس علمیه خواهران نقش برنامه ریزی و عملیاتی را دارند، یعنی همه مدارس علمیه خواهران یک دستورالعمل کلی و واحد ندارند که تمام آن فعالیت ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته برنامه های فرهنگی و پژوهشی به مدارس ابلاغ می شد، اما در سال تحصیلی جدید مدارس خود در رأس تصمیم گیری قرار گرفته اند و برحسب شرایط طلاب، منطقه جغرافیایی و نیاز طلاب اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی و پژوهشی می کنند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید سعی و تلاش بر این بوده که نسبت به سال‌های قبل مدارس از نظر موضوع و زمان برنامه های فرهنگی و پژوهشی خود تصمیم بگیرند و مدیریت چنین برنامه‌هایی به آنان واگذار شده استف براین اساس طرح مدرسه محوری از امسال درمدارس حوزه علمیه خوهران آغاز شده است.

وی افزود: از نظر آموزشی تعداد واحدهای آموزشی همان ۱۹۰ واحد است و واحدی اضافه نشده، اما از نظر محتوایی، دروس غنی تر شده آمد.

شفیعی تاکید کرد: امسال برنامه های فرهنگی و پژوهشی در قالب واحد های آموزشی ارائه شده، ولی زمان آموزشی نیز افزایش نیافته، فقط سرفصلهای آموزشی غنی تر و پرمحتوا تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساعت جداگانه ای برای برنامه های فرهنگی و پژوهشی اختصاص نیافته، خاطرنشان کرد: مثال درس خانواده در اسلام همچنان همان ۲ واحد گذشته، ولی از نظر محتوا غنا بیشتری یافته است.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه یادآور شد: در سال تحصیلی جدید نیز دروس حوزه های علمیه خواهران با رویکرد کاربردی و اختصاصی بودن ارایه شده که این طرح نیز از سال ۹۶ آغاز شده است.

 وی، به درس جدید مهارت های تدبیر خانواده اشاره کرد و بیان داشت: این درس با توجه به نیاز خواهران طلبه برای تدبیر و مدیریت زندگی  ارایه شده است که ویژه خواهران می باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha