پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه قیر

حوزه/ مدیر حوزه امام صادق(ع) قیر آشنایی اساتید با مبانی ولایت فقیه و تبیین حکومت اسلامی را از ضروریات دانست و گفت: استاد انقلابی می تواند در تربیت طلاب بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام محمد رضا صداقت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه حوزه باید در تغذیه فکری تمدن اسلامی خط مقدم باشد، اظهار داشت: حوزه علمیه باید در جریان های فکری سردمدار باشد، البته ممکن است تمدن در کشور وجود داشته باشد اما بدون وجود حوزه اسلامی نخواهد شد.

وی افزود: حوزه باید در مسائل های این چنینی ورود پیدا کند به نوعی اگر عقب افتادگی هم در این عرصه وجود دارد با ورود پیدا کردن به این مسائل قابل جبران است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) قیر به نقش آفرینی پژوهش های حوزه در زمینه تمدن سازی اسلامی اشاره و تصریح کرد: پژوهش ارکان اصلی در همه رشته بوده است، اما طلاب باید در این زمینه توانمند سازی  شوند تا بتوانیم از ظرفیت های آنان در زمینه تمدن سازی اسلامی بهره ببریم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم در زمینه پژوهش قوی و مطلوب عمل کنیم باید در این زمینه سرمایه گزاری کنیم و از تمام پتانسیل ها استفاده کنیم.

حجت الاسلام صداقت عنوان کرد: طلاب باید از پرداختن به پژوهش های سطحی خوداری کرده و در انجام پژوهش های عمیق نهایت تلاش خود را داشته باشند، چراکه با این نوع نگاه می توانیم بسیاری از شبهات کنونی را پاسخ دهیم.

وی به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون حوزه انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: یادگیری مبانی دینی و مسائلی حکومتی اسلامی برای طلاب از ضروریات است و باید توجه ویژه ای به این امر شود، همانطور که در قم برای طلاب دوره های مختلف در این زمینه برگزار می شود در شهرستان ها نیز باید برگزار شود تا طلاب در این زمینه مطالبی را آموزش ببینند.

مدیر حوزه امام صادق(ع) قیر آشنایی اساتید با مبانی ولایت فقیه و تبیین حکومت اسلامی را از ضروریات دانست و ابراز کرد: استاد انقلابی می تواند در تربیت طلاب بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha