شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادواره شهدای روحانی شرق گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: اگر امتی بخواهد پیشتاز حرکت ها باشد و قانون خداوند را در جامعه حکمفرما کند باید با رهبران الهی همکاری و همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در یادواره شهدای روحانی شرق گیلان در حرم آقا سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه، اظهار کرد: در قرن های گذشته تاریخ مبارزات ملت ایران مشحون با نام روحانیت است.

وی به تلاش عالمان دینی برای استقرار احکام اسلامی در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: در دنیای معاصر تلاش عالمان دینی به نتیجه رسیده و امام(ره) به عنوان نماد مبارزه در برابر قدرت قلدر شاهنشاهی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

امام جمعه رشت با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی، بیان کرد: اگر امتی بخواهد پیشتاز حرکت ها شود و قانون خدا و توحید را در جامعه حکمفرما کند با رهبر الهی باید همیاری و همکاری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، موفقیت امت اسلامی را به دلیل یاری کردن پیامبر اکرم(ص) دانست و بیان کرد: مردم ایران با یاری کردن امام(ره) توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اقتدار قدرت های سلطه گر را شکسته است، متذکر شد: امر مذکور سبب عقب نشینی غرب و شرق سلطه گر در مقابل ملت ایران شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، یاری امت ها از رهبران الهی را دارای ویژگی هایی عنوان کرد و گفت: شناخت رهبر الهی توسط مردم و امت نخستین ویژگی محسوب می شود.

وی، متذکر شد: اگر در تاریخ اسلام برخی از مواقع جامعه به انحراف کشانده شد به دلیل نشناختن مردم نسبت به رهبر الهی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha