سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به نقش روحانیون و طلاب در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس را کمتر قشری از خود بروز داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، در ویژه برنامه میثاق با شهدای طلبه و روحانی که در مدرسه علمیه مصلی یزد برگزار شد، گفت: اگر حرکت انقلاب را مانند یک هرم ببینیم و در راس آن امام خمینی(ره) و در قاعده و کف آن هم مردم و توده های مردمی فرض کنیم، نیازی بود این قله با این قاعده یک ارتباط منطقی برقرار کند که این ارتباط توسط علما و روحانیت در سراسر کشور برقرار می شد و حد وسط بین امام و مردم را روحانیت تشکیل می دادند که اگر این حد وسط نبود انقلاب اسلامی به این زیبایی به پیروزی نمی رسید.

وی با اشاره به اینکه روحانیت سخنان امام را دریافت می کردند و در زمان های تبلیغ و غیر تبلیغ به تبیین سخن، مشی و راه امام راحل برای مردم می پرداختند، افزود: روحانیت پس از تبیین راه و مشی امام به مردم، بازخورد این پیام را نیز به حوزه های علمیه و امام راحل منتقل می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با بیان اینکه اگر می بینیم دشمن در مقابل روحانیت صف آرایی می کند به این خاطر است که می داند نقش روحانیت برای مردم مسلمان چه نقش و چه تاثیر مهمی دارد،تصریح کرد: روحانیت یک نقش بسزایی در از وجود خود در دوران دفاع مقدس به یادگار گذاشت که می تواند برای طول تاریخ روحانیت دوران دفاع مقدس را پیرو خط امام و روحانیت راستین مبارزه با ظلم و ستم معرفی کند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد اولین نقش روحانیت در جبهه های حق علیه باطل را مشروعیت بخشی به دفاع دانست، یادآور شد: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی مشروعیت بخشی به دفاع مقدس نقش اولش ازآنِ روحانیت و طلاب بود.

وی با اشاره به این که دومین نقش روحانیت در دفاع مقدس، تقدس و قداست بخشی به دفاع مقدس بود، گفت: مردم به این دفاع نگاه تقدس و قداست آمیز داشتند و ائمه جمعه، وعاظ و خطبا در آن زمان دست در دست یکدیگر دادند و در جهت القا و تبیین قداست دفاع برای مقابله با ظلم و استکبار جهانی احساس مسئولیت می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی اضافه کرد: سنگ صبور رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد روحانیت بودند و هر جا احساس می شد رزمندگان از لحاظ روحی نیاز به تقویت دارند طلاب بودند که حضور پیدا می کردند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر این که روحانیت در همه عرصه های دفاع مقدس حضور پیدا می کرد، اظهار داشت: در آن زمان با وجود اینکه فضای مجازی وجود نداشت اما شبهه های بسیاری برای رزمندگان بوجود می آمد که حضور روحانیون و طلاب برای پاسخگویی به شبهات بسیار موثر بود.

وی با بیان این که شاید نقشی که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی روحانیت و طلاب ایفا کردند، کمتر قشری از خود بروز می دادند،گفت: تسکین آلام خانواده های شهدا، حضور روحانیون در عملیات به عنوان پیشقدم و همچنین فعالیت های بسیار که نشان از حضور چشمگیر این قشر در دوران دفاع مقدس دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به این که امروز هم به مانند گذشته نیازمند حضور تاثیرگذار روحانیون بصیر، خبیر و مبارز برای مقابله با جنگ اقتصادی، فرهنگی، تبلیغاتی و ارزی در برابر دشمن هستیم، تصریح کرد: امروزه جمهوری اسلامی به تمام آمال و آرزوهای خود رسیده و به اهداف خود دست یافته است.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد اولین شعار انقلاب را استقلال، آزادی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: کشور جمهوری اسلامی مستقل به تمام معنا است و هر چه دشمن تلاش کرد ما جلوی آنها ایستادیم، به هر چه می خواستیم دسترسی پیدا کردیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha