پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ بیستمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی از بحران های زیادی گذر کرده است، گفت: اخیرا نیروهای نظامی ما با موشک های نقطه زن به مقر یاوه گویان، قدرت این انقلاب را به رخ جهان کشیدند و دنیا شاهد سقوط آزاد سیاست های شیطانی دشمنان انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز به حوزه ای در تراز انقلاب اسلامی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه طلبه و استاد در تراز انقلاب در درجه اول باید از بنیه علمی قوی برخوردار باشند گفت: حوزه دارای بنیه علمی قوی است که می‌ تواند در طراز انقلاب باشد.

رئیس کمیسیون نقش اساتید در تربیت طلاب تراز انقلاب افزود: این مسأله باید در مقام عمل به اثبات برسد، آن استادی انقلابی تر است که با سواد تر و فاضل تر باشد؛ چراکه جوهره، هویت و اعتبار و قوت انقلاب همان مایه های علمی، فقه و فقاهت است.

وی با بیان این که این انقلاب به قدرت فقه شکل گرفت و پیروز شد تصریح کرد: انقلاب اسلامی با قدرت فقه و فقاهت علمای بزرگ به سمت قله ها در حرکت است و کشور ما نیز به برکت مجاهدت های عالمانی چون، امام راحل شکل گرفت.

استاد حوزه علمیه با بیان این که انقلاب اسلامی از بحران های زیادی گذر کرده است، گفت: اخیرا نیروهای نظامی ما با موشک های نقطه زن به مقر یاوه گویان، قدرت این انقلاب را به رخ جهان کشیدند و دنیا شاهد سقوط آزاد سیاست های شیطانی دشمنان انقلاب بود.

وی به وضعیت اقتصادی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: ما به کوری چشم دشمنان این مقطع و پیچ خطرناک را همانند دیگر مقاطع پشت سر  می گذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه طلاب در تراز انقلاب نمی توانند از درس و علم فاصله بگیرند مطرح کرد: برای تقویت این انقلاب باید هر روز بر بعد علمی خود در حوزه بیفزاییم؛ حوزه در تراز انقلاب اسلامی یعنی استاد و مدرسی که عالم، شجاع،بصیر، پاسخگو ،به روز و کارآمد باشد.

وی با بیان  اینکه انقلابی بودن یک افتخار است گفت: ما در این کمیسیون ضمن حمایت از انقلاب، نقد منصفانه هم خواهیم داشت، چرا که ضمن بیان قوت ها، اشکالات هم باید گفته شود.

باید از ظرفیت نشریات و مجلات حوزه ببشتر استفاده شود

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید از ظرفیت نشریات و مجلاتی که درحوزه است و جای تقدیر می باشد، ببشتر استفاده شود، مثلا نشریه افق حوزه که در اصل خوب است و بحث های خوبی هم در آن منعکس می شود، اما همواره در هر شماره که به دست ما می رسد معمولا مشتمل بر مطالب تکراری از چهره ها و افراد تکراری است؛‌پیشنهاد داریم همین موضوع که چگونه باید طلبه،‌مدیر  و مدرس در تراز انقلاب داشته باشیم را به عنوان پرسش و نظر خواهی از طلاب و فضلا  و حتی افراد غیر چهره، در چندین شماره نشریه مطرح کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha