جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبودتیان مدیر عامل بنیاد خاتم(ص)

حوزه/ مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) بر لزوم توسعه نگاه وحدت محورانه در ایام اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید احمد عبودتیان عصر امروز در گردهمایی بزرگ فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که در جمکران برگزار شد، با ذکر این مطلب که در جریان زیارت، غیر از زائر و مزور خادمان نیز حضور دارند، ولی این خدمت شرایطی می طلبد، گفت: اسباب و علت خدمت گذاری را حضرت زهرا(س) هدایت می کند ولی ترتیبات به شکلی است که خادمان نباید به چشم بیایند؛ خادمان نباید در دست و پای زائران باشند و به طور کلی دیده شوند.

وی اظهارکرد: آنچه از بزرگان و اهل فهم متوجه شده ایم آن است که صاحب اصلی این سفر و عرصه، شخص حضرت زهرا(س) است؛ پس از مرگ صدام کم کم جریان خدمت گذاری به زائران آغاز شد؛ نباید جریان مردمی اربعین را به نام خود بزنیم باید این جریان مردمی حفظ شود؛ تنها باید بارهای به زمین مانده را برداشت.

عبودتیان تصریح کرد: در این سالها بیان می شده است که در مرز مهران به زائران افغانستانی و پاکستان بی حرمتی شده است و در این میان حزب اللهی ها به شدت در این امر مراقبت داشته اند؛ امسال در مرز میرجاوه، خراسان، اردبیل و.... که سال گذشته 70هزار زائر با با مشقت خود را به اربعین رساندند خدمات گسترده ای در نظر گرفته شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) یادآورشد: این حماسه ها به شکل مردمی رخ داد نه با بخش نامه ها و مصوبات؛ امروزه ستادهای مردمی اربعین ملاحظات بسیاری را در نظر گرفتند تا بار زائران به زمین نماند؛ امروزه حزب اللهی ها در کشور آبرو داری کردند تا تفاوت خدمت در دو کشور در اربعین حس نشود.

وی افزود: حزب اللهی ها مرد بارهای به زمین مانده اند؛ امروزه یک اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است؛ میهمانان نباید در چهره و سفره های ما حس کنند که فاتحه مقاومت خوانده شده است؛ اربعین دارای یک وجه داخلی و بین المللی است.

وی اظهارکرد: مطلع سخنان امروز رهبری، اشاره به مساله رهبری بود؛ یکی از فعالیت های جدید ستادهای مردمی، میزبانی کریمانه و ارایه پیام محبت و اخوت و... است؛ زائران پاکستانی سال قبل با مشکلات زیادی در مرزهای خود مواجه بودند ولی وقتی به ایران رسیدند خاک ایران را می بوسیدند؛ باید مراقب باشیم که حس کنند در این کشور نیز مشکلات بر ما غلبه کرده است؛ باید زائران را تکریم کرد.

عبودتیان تصریح کرد: هویت فعالیت های اربعینی باید از شکل خودجوش به شکل ماهیت حقوقی مبدل شود؛ یعنی ماهیت مردمی باید حقوقی شود تا بتواند مطالبه و مواجهه قانونی داشته باشد؛ زمانی که یک حرکت به یک تشکل منسجم مبدل شود می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) یادآورشد: مقام معظم رهبری بر لزوم انتقال پیام ناب انقلاب اسلامی و اسلام و انقلاب عاشورایی توسط مردم تاکید دارند؛ زائران اربعینی تشنه اسلام ناب هستند؛ ایستادگی در مقابل دشمن در این مسیر شکل میگیرد؛ بازار حقیقی این اسلام در راهپیمایی اربعین است زیرا خستگی می آید ولی بن بستی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به طرح نایب الشهید بیان کرد: در حال حاضر که روی مساله وحدت اصرار داریم، روی طرح نایب شهیدان تمرکز کنیم؛ یعنی نایب الزیاره دو شهید ایرانی و عراقی یا پاکستانی و افغانی و... باشیم که این امر نیز با درج پرچم دو کشور باشد.

وی اظهارکرد: کاری که جوانان غیور بصره انجام دادند و همچنین برای انتقال زوار ایرانی جمع آوری سرمایه می کنند را باید دراین سمت نیز انجام دهیم و وحدت را به شکل عملی اجرا کنیم.

عبودتیان تصریح کرد: در این زمینه فعالیت های مهدوی گسترده ای انجام می شود که باید تقویت شود؛ علم جلسات معظم ایرانی توسط اهل هیئت و علمای هیئتی انجام شد؛ وقتی این حرکت توسعه پیدا کرد سایرین نیز وارد کار شدند ولی در ادامه متوجه یک خلا شدند که همانا برگزاری جلسات چند ملیتی بود که به اتفاقی دشمن شکن مبدل شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) در پایان با اشاره به طرح های مختلف امسال در اربعین بهر بر لزوم هدفمند بودن و هماهنگ بودن فعالیت های مذهبی و فرهنگی در این ایام تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha