پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: هر جایی که روح انقلاب و گفتمان ناب معارف وجود داشته باشد و توجه شود همه چیز قابل حل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 24 شهید روحانی و طلبه منطقه انار و رفسنجان که در سالن همایش مؤسسه آموزش امام خمینی(ره) برگزار شد، در ابتدا به اینکه امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا با چه وضعی مواجه بوده و راهبرد ایشان در این شرایط چگونه بوده است پرداخت.

وی با بیان اینکه در غروب عاشورا به ظاهر می بینیم که همه اعلام هدایت فرو ریخته و جامعه ایمانی از هم گسیخته شده است  گفت:اما همه می دانیم امام سجاد(ع)  و زینب کبری(س) تمام امید را در آن کوفه فرو ریخته به جامعه ایمانی بگرداندند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تأکید کرد: امام در جامعه ای به سر می بردند که ارکان معنوی متزلزل شده، جریان اهل بیت(ع)  دچار فرو پاشی و ضعف شده و در جبهه مقابل نیز درگیری هایی میان جریانات باطل بوجود امده و از دل عاشورا سلسله قیام هایی نیز ایجاد گردیده است.

وی با بیان اینکه اولین راهبرد امام از لحظه پس از شهادت آن بود که عاشورا به لحاظ تاریخی بماند گفت: اکنون به برکت شهدا پیام عاشورا در دنیا در جریان است.

هرسال عاشورا در جهان پر فروغ تر شده

آیت الله اعرافی ابراز کرد: با وجود اینکه سال های سال در کار بین الملل بودم با  اطمینان به همه می گویم که هر سال عاشورا در جهان پر فروغ تر و پر شکوه تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش امام سجاد(ع) بر این بود که روح و محتوای عاشورا بماند و تلا ش نمود که عاشورا حضم در دعواها و درگیری ها نشود.

امام سجاد(ع) معمار بازسازی جریان اهل بیت بود

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امام تلاش نمود که خلوص و اصالت حرکت امام حسین(ع) باقی بماند افزود: راهبرد دیگر ایشان این بود که جامعه درهم ریخته شیعی را از نو بازسازی کند؛ امام سجاد(ع) معمار باز سازی جریان اهل بیت بود و در بدترین شرایط فروپاشی جبهه حق، آن را سامان داد.

وی عنوان کرد: از راهبرد های دیگر امام این بود که با ادبیات نو، وارد میدان شد تا این بازسازی را انجام دهد و این ادبیات دعا و نیایش بود که در قرآن ریشه دارد و جزء تکالیف هر انسان مسلمان است و از همه ائمه هم این دعا نقل شده است؛ اما این دوران امام سجاد(ع) قله بر افراشته در تاریخ ائمه است که دعا دراوج قرا گرفت و گفتمان  نوینی برای عرضه معارف و مقابله با دشمن ایجاد گردید.

آیت الله اعرافی ادامه داد: آنچه باید از این زندگی و دوران الهام بگیریم مقاومت، ایستادگی، شجاعت، حکمت و انتخاب راه درست برای استمرار راه حق است.

وی افزود: به عنوان طلبه ای کوچک که تجربه ای در عرصه بین الملل دارد می گویم که اگر ما 200 هزار شهید، 500 هزار جانباز، 50 هزار آزاده و 8 سال جنگ و تحمل آن همه مرارت و سختی را داشتیم و ثمره ای از آن نگرفته بودیم جز اینکه پرچم عاشورا و معارف اهل بیت در جهان بر افراشته شد و پیام اسلام ناب به همه عالم منتقل گردید همین کافی است.

دشمن در صدد است انقلاب را بی ثمر جلوه دهد

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: انقلاب، دستاورد های زیادی دارد؛ ولی دشمن می خواهد این پدیده و انقلاب بزرگ را بی ثمر جلوه دهد که ما جواب های متعددی برای ان ها داریم؛ همین قم اتصالی با ایران و جهان نداشت و انقلاب اسلامی و برکت خون شهیدان و نیز پیشگامی هدایت روحانیون بود که در های معارف اهل بیت را به روی عالم باز کرد.

وی بیان کرد: امروز حداقل در 100 کشور، پایه روحانیت و معارف اهل بیت ریخته شده و برای اولین بار مکتب اهل بیت به شکل بومی پایه ریزی گردید که این نیز از برکت انقلاب و خون شهدا است.

آیت الله اعرافی مطرح کرد: اکنون این  جبهه مقاومت در عالم که قدرت بزرگ بین الملی است دشمن را متعجب کرده است و تحریم ها و فشارها به این جهت است که دشمن صف استوار و جبهه ممتد و استوار انقلاب که در نقاط مختلف شکل گرفته است را می بیند.

راه آینده ما استواری در مسیر انقلاب است

وی به عمق راهبردی معارف اهل بیت در کشور های عالم اشاره کرد که پایه آن در قم است گفت: راه آینده ما استواری بر مسیر انقلاب است و همه این ابرهای سیاه کنار خواهد رفت و مسؤلین و دیگران باید بدانند در راه ایستادگی باید داشت، گرچه هرگز نمی گوییم حکمت نیاز نیست.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: مجلس، دولت در برابر هجمه اسناد غلط باید استوار باشند و ملت نیز در برابر تحریم و فشارها استوار بایستد و مطمئن باشد آینده اوضاع بهتر خواهد شد.

وی  گفت: مقاومت، ایستادگی در فرهنگ، اقتصاد، سیاست خارجی و طرح های علمی و برنامه ریزی ها یک نخ تسبیحی است و دانشگاه، حوزه، مجلس، دولت، وزارت خانه، صنعت و هر جایی که روح انقلاب و گفتمان ناب معارف وجود داشته باشد و توجه شود همه چیز قابل حل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha