سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مفتی اعظم بیت المقدس، از مسلمانان جهان خواست از مسجدالاقصی بازدید کنند

حوزه/ شیخ احمد حسین، مفتی اعظم بیت المقدس، در مراسم بازدید مقامات مالزیایی، از مسلمانان جهان خواست به بازدید از مسجدالاقصی بیایند و به این شکل از آرمان فلسطین پاسداری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nst، شیخ محمد احمدحسین، مفتی اعظم بین المقدس، از مسلمانان سرتاسر جهان خواست برای بازدید از مسجدالاقصی بیایند، این درحالی است که نیروهای اشغالگر قدس به اشکال مختلف از ورود مسلمانان به بیت المقدس جلوگیری می کنند.

مفتی بیت المقدس ضمن اعلام اینکه تنها راه حمایت و حفظ مسجدالاقصی، حضور مسلمانان جهان می باشد، از آنان برای پاسداری از آرمان فلسطین دعوت کرد.

شیخ احمد حسین گفت: بازدید ادامه دار مسلمانان سرتاسر جهان از مسجدالاقصی، حمایت غیرمستقیم آنان از آرمان فلسطین خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون فلسطینیان تحت ظلم و ستم، سرکوب و تهدید بسیار شدیدی  قرار دارند و اجازه تشکیل کوچکترین اجتماع برای بزرگداشت یک رهبر معنوی را نیز ندارند. به همین سبب نیز مسلمانان سرتاسر جهان باید برای بازدید از مسجدالاقصی به اینجا آمده و حضور آنها موجب احیای روحیه فلسطینی ها خواهد شد تا از حقوق خود دفاع کنند.

وی این سخنان را روز جمعه در پی بازدید سیدزین الدین پوترا از مقامات سیاسی مالزیایی از مسجدالاقصی بیان کرد. این مقام مالزیایی با هیاتی روز جمعه از کمیته عالی امور اسلامی القدس بازدید کردند.

در این میان دکتر اکرام از متولیان مسجدالاقصی نیز ضمن انتقاد از دولت ایالات متحده آمریکا گفت: اقدامات آمریکا به مثابه چراغ سبزی برای رژیم اسرائیل است که هر کاری که دلشان می خواهد با فلسطینیان بکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha