پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
راهپیمایی اسلام ستیزان در هلند، به خشونت کشیده  شد

حوزه/ اسلام ستیزان گروه پگیدا در هلند روبروی مسجدی در شهر اوترخت، تجمع کرده و با صدای بلند بیانیه های اهانت آمیزی علیه دین اسلام خواندند که سبب تحریک جوانان مسلمان و بالاگرفتن خشونت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، گردهمایی «ضداسلامی» که اواخر روز جمعه با هدایت تحریک آمیز گروه راست افراطی پگیدا در مقابل مسجدی در شهر اوترخت، یکی از شهرهای هلند  برگزار شده بود، در پی بیانیه های اهانت آمیز علیه اسلام به خشونت کشیده شد،که در پی درگیری ها، پلیس مجبور شد تظاهرکنندگان را متفرق سازد.

در این تجمع که توسط اعضای گروه پگیدا، یک گروه اروپایی اسلام ستیز در غرب، در شهر اوترخت، مرکز استانی با همین نام برپا شده بود، رهبران اسلام هراس این گروه، جلوی مسجد یولو جمع شدند و سخنرانی های اهانت آمیزی علیه دین اسلام و مسلمانان کردند. در پی اهانت به دین اسلام، درگیری میان ساکنین مسجد و تجمع کنندگان بالا گرفت، که در این میان یک دانشجو مجروح شد.

جان ون زانن شهردار اوترخت، ساعاتی پس از آغاز این تجمع، به دلایل امنیتی دستور پایان راهپیمایی را صادر کرد.

یوکل آیدیر، رئیس بنیاد مسجد یولو در این باره گفت: بیانیه های ضداسلامی اعضای پگیدا منجر به تحریک جوانان مسلمان و در نتیجه درگیری میان دو گروه شد.

آیدیر افزود: من از 38 سال پیش تاکنون در این کشور زندگی کرده ام و این نخستین باری بود که چنین حادثه ای را تجربه می کردم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha