پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 464502
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
حجت الاسلام مهر آرا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تاریخی «سردارین» قزوین از اتمام بازسازی این مدرسه قدیمی و بازگشایی آن در اواخر ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، در دیدار مدیر حوزه علمیه استان قزوین بر توجه جدی مسئولین کشور به مدارس علمیه تاریخی تاکید کرد و گفت: در کشور و استان قزوین، مدارس علمیه قدیمی وجود دارد که روزگاری مهد تربیت و پرورش عالمان دینی بوده، اما متاسفانه مخروبه شده بودند که خوشبختانه بخشی از این مدارس به خوبی احیا شده اند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین ادامه داد: مدرسه سردارین یکی از مدارس قدیمی در استان قزوین است که بسیاری از شهدای روحانی و طلبه از این مکان رهسپار جبهه های حق علیه باطل شده اند ودر صدد هستیم حجره های این مدرسه را با نام شهدای طلبه مزین نماییم.

حجت الاسلام مهر آرا ادامه داد: کاربازسازی این مدرسه قدیمی رو به پایان است و تمامی حجره ها، کلاس های درس، کتابخانه، سالن اجتماعات، و ... به خوبی بازسازی شده و در اواخر ماه جاری این مدرسه با حضور مسئولین حوزه علمیه قم و قزوین بازگشایی و در اختیار طلاب قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین که نگاه جدی به بازسازی و احیای این مدرسه داشت، بیان کرد: آیت الله باریک بین به بازسازی مدارس علمیه اهتمام ویژه ای داشت و خوشبختانه بعد از رحلت این عالم مجاهد و مخلص، فرزند گرامی ایشان حجت الاسلام محمد حسن باریک بین همان راه پدر را ادامه داد و زحمات و تلاشهای فراوانی برای احیا و بازسازی مرسه سردارین انجام داد که جای قدردانی دارد.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین همچنین از حمایت های نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و مدیر حوزه علمیه استان قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha