جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گروه نژادپرستانه و ضداسلامی در حزب آلمانی، اعتراضات  گسترده ای دربرداشت

حوزه/ حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» یک گروه ضداسلامی «یهودی» برای مبارزه با مسلمانان تشکیل داده که اعتراضات گسترده ای به ویژه از سوی جامعه یهودیان این کشور دربرداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، تشکیل گروه ضداسلامی «یهودی» توسط حزب تندرو در آلمان، اعتراضات گسترده ای به ویژه از سوی جوامع یهودی را دربرداشته است.

حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» روز گذشته یک گروه ضداسلامی «یهودی» در میان اعضایش راه اندازی کرده و مدعی شده هدف آن مبارزه با مهاجرت گسترده مردان مسلمان با ایدئولوژی های ضدیهودی به این کشور می باشد.

تشکیل این گروه توسط حزب تندروی آلمانی، جرقه اعتراضات گسترده ای بوده است. درحالی که حزب مدعی شده که گروه متشکل از «یهودیان حزب» هستند و هر کسی برای پیوستن به آن باید از نظر قومیت یا مذهب یهودی باشد، این اقدام خشم جامعه یهودیان آلمان را برانگیخته و اعلام کرده اند که حزب آلترناتیو، یک حزب «نژادپرست و ضدیهودی» است.

در همین راستا صدها تن از یهودیان آلمانی روز گذشته در فراکفورت علیه تشکیل این گروه  جدید راهپیمایی برگزار کردند.

دالیا گرینفلد که سرپرست اتحادیه دانشجویان یهودی در آلمان می باشد در این راهپیمایی گفت: ما بر شما مهر تایید نخواهیم زد!

سازمان های یهودی از جمله شورای مرکزی یهودیان آلمان نیز با انتشار بیانیه ای تشکیل این گروه را محکوم کرده و گفتند: حزب آلترناتیو برای آلمان منزلی برای نفرت علیه یهودیان و نسبی سازی آماده ساخته است

گفتنی است رهبران این حزب پیش از این نیز بارها به خاطر برخوردهای نژادپرستانه علیه یهودیان و مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته بودند. حزب آلترناتیو که اکنون با بیش از 90 کرسی در پارلمان آلمان خودش را به یکی  از احزاب جدی تبدیل ساخته، یکی از اسلام هراس ترین و نژادپرست ترین احزاب این کشور بوده و همواره رهبرانش برضد یهودیان و مسلمانان سخنرانی های جنجالی داشته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha