جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش با موضوع «چندفرهنگی، اسلام هراسی و تبعیض» در شورای اروپا برگزار شد

حوزه/ سازمان های «شورای بین المللی عدالت، برابری و صلح» و «دیدبان نژادپرستی و اسلام هراسی» همایشی با عنوان «چند فرهنگی در اروپا در معرض تهدید» در محل شورای اروپایی در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دو سازمان غیردولتی در فرانسه روز گذشته همایشی را با موضوع «چندفرهنگی، اسلام هراسی و تبعیض» در محل شورای اروپا برگزار کردند.

سازمان «شورای بین المللی عدالت، برابری و صلح» با همکاری سازمان «دیدبان نژادپرستی و اسلام هراسی» نشستی با عنوان «چند فرهنگی در اروپا در معرض تهدید؟» در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه برگزار کردند.

در این گردهمایی که  در میان جلسه پاییزی مجمع پارلمانی شورای اروپا برگزار  شد ، ضیاء التونی الدیز رئیس هیات نمایندگان ترکیه، دکتر امینه آسات، استاد جامعه شناسی دانشگاه لیدز و سکیر کولاک رهبر حزب برابری و عدالت فرانسه سخنرانی کردند.

گزارش جدید موسسه «دیدبان نژادپرستی و اسلام هراسی» در رابطه با مسئله اسلام هراسی در مناطق فرانسوی زبان نیز در این اجلاس به بحث و بررسی گذاشته شد. این گزارش نشان می داد شمار پرونده های قضایی در ارتباط با مسئله اسلام هراسی کاهش داشته، اما آزار و اذیت های غیر خشونت آمیز روند افزایشی داشته اند.

در این نشست همچنین شورای بین المللی عدالت، برابری و صلح، یک کمپین سراسری به منظور ایجاد اصلاحات در سازمان ملل و به وجود آوردن یک دنیای جدید چند فرهنگی را ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha