سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
۱

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: قوه قضائیه بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی و یا طائفه‌ای با مفسدین اقتصادی برخورد کند و مردم را نسبت به عملکرد خود امیدوار سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، قبل از ظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار داشت: مسئولین ما در هر مسولیتی باید هدفشان خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مهمترین دغدغه شان حفظ انقلاب باشد.

امام جمعه ارومیه افزود: مطالبات مقام معظم رهبری از قوه قضائیه در محافل مختلفی مطرح شده است از آن جمله عدم تاثیر پذیری از حب و بغض های سیاسی و استقلال در عمل و دوری از جناح های سیاسی؛ حاکمی که بر سر مسندی می‌نشیند نباید با حب و بغض سیاسی عمل کند

وی با اشاره به آیه 8 سوره مائده گفت: خداوند در قران کریم این گونه مسئولین و مردم را خطاب می‌کند؛ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْم عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا؛ باید با مفسدین اقتصادی بدون حب و بغض و مسائل جناحی و سیاسی برخورد شود و این امر موجب می‌شود مردم نسبت به قوه قضائیه دید مثبت داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: قوه قضائیه باید به جایی برسد که عموم مردم و ضعفا یقین داشته باشند که دادشان را خواهد ستاند. امام علی(ع) به مالک توصیه می‌کند که هیچ امتی به جایگاه خود نمی‌رسد، مگر این که حق حقدار بدون هیچ اغماض گرفته شود.

وی تاکید کرد: جذب عناصر مومن و نظارت بر عملکرد قضا باید در اولویت قوه قضائیه باشد. امام علی(ع) به مالک توصیه می‌کند که بهترین افراد را انتخاب کن و بر عملکرد آنها نظارت کامل داشته باش.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، حمایت از قوه قضائیه را ضروری دانست و اظهار کرد: کاهش جرم از جمله مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد افزایش زندانی‌ها در استان در این چند سال اخیر معضلی بوده که باید حل شود.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی نباید اغماض کرد و تزلزل داشت. مولا علی(ع) به یکی از عاملین خود می‌نویسد ای کسی که ما تو را عاقل حساب کردیم چگونه به صورت گوارا می‌نوشی و می‌خوری در حالی که می‌دانی حرام است، اموالی که از مردم غصب کردی به خودشان برگردان وگرنه اگر بدست من بیافتی و من تو را پیدا کنم با این شمشیرم چنان خواهم زد که بر کسی نزدم مگر اینکه اهل جهنم شده، والله اگر حسن و حسین(ع) کاری را که تو کردی، انها انجام می‌دادند هیچ عطوفتی از من پیدا نمی کردند تا حق را از آنها بستانم من موظفم جلوی ظالم را بگیرم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha