پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اقتصاد مقاومتی

​حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (ع) بیجارگفت: برخی از افراد و گروه های داخلی و خارجی کشور اینگونه معنا می کنند که اقتصاد مقاومتی همان ریاضت اقتصادی است، در حالی که اقتصادی مقاومتی به معنای استفاده از توانایی های داخلی در بحث تولید، صادرات و... می باشد و ریاضت اقتصادی به معنای کم مصرف کردن و جیره بندی کالاها و ذخایر کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار، اظهار داشت: بعد از پایان یافتن جنگ نظامی، تحریم های اقتصادی دشمنان علمیه نظام اسلامی آغاز شد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(ع) بیجار گفت: با تحریم های اقتصادی، تهاجم فرهنگی دشمنان نیز کار خود را علیه ملت ایران آغاز کرد و همچنان این تهاجم ادامه دارد با این تفاوت که اکنون شکل و پیچیدگی خاصی به خود گرفته است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امروز کشورهای مستکبر و زیاده خواه به دنبال تشدید تحریم های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی هستند، افزود: با وجود تحریم های اقتصادی دشمنان، خوشبختانه ایران، کشوری غنی است و می تواند با مدیریتی درست نیازهای خود را در داخل کشور تولید کند، لذا همین ویژگی توانسته است ایران را تا کنون در برابر تحریم های دشمنان بیمه کند.

حجت الاسلام مبارک آبادی با اشاره به اینکه رهبری حکیمانه امام خامنه ای در این سالها، توانسته است کشتی انقلاب را در این دریای متلاطم به خوبی هدایت و سکانداری کند، ادامه داد: یکی دیگر از نقاط قوت جمهوری اسلامی، داشتن رهبری فرزانه، حکیم و با درایت است که به موقع توطئه های دشمنان گوشزد می کنند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(ع) بیجار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امام خامنه ای تاکید ویژه و همیشگی بر «اقتصاد مقاومتی» دارند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال های گذشته وضعیت کنونی کشور و تشدید فشارهای اقتصادی دشمنان را پیش بینی کرده بودند، لذا معظم له نسخه اقتصاد مقاومتی را برای ایران اسلامی تجویز نمودند.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه اقتصادی مقاومتی هیچ سنخیتی با ریاضت اقتصادی ندارد، گفت: برخی از افراد و گروه های داخلی و خارجی کشور این گونه معنا می کنند که اقتصاد مقاومتی همان ریاضت اقتصادی است، در حالی که اقتصادی مقاومتی به معنای استفاده از توانایی های داخلی در بحث تولید، صادرات و... است و ریاضت اقتصادی به معنای کم مصرف کردن و جیره بندی کالاها و ذخایر کشور.

حجت الاسلام مبارک آبادی در ادامه نقش روحانیون و طلاب تبین فلسفه اقتصاد مقاومتی در کشور را بسیار اساس عنوان کرد و گفت: امروز حوزویان باید از حجره های خود بیرون بیایند و به عنوان سربازان نظام خدمت کنند و فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهند، زیرا عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند نیروی های ویژه جنگ نرم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha