پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید  مصطفی رضوی

حوزه/ مدیر قرآن و حدیث حوزه های علمیه از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه در روز جمعه (۲۰ مهرماه ) با حضورهزار نفر از طلاب حافظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم خبر داد.

حجت الاسلام سید مصطفی رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این آزمون بر اساس مصوبه 81 شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج‌البلاغه به صورت سالانه برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری سراسری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه گفت: ثبت‌نام این آزمون از مورخ اول مهرماه سال جاری در سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه به آدرس (http://tahzib.ismc.ir) آغاز شد که بحمدلله با استقبال خوب و شایسته طلاب و فضلای حوزه علمیه مواجه گردید و ان شاءالله در روز جمعه مورخ 20 مهرماه از ساعت 8 صبح به صورت همزمان در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شرکت ‌کنندگان در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه در دو بخش کتبی(حفظ و ترجمه و مفاهیم) و شفاهی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مدیر قرآن و حدیث ضمن تأکید بر لزوم مطالعه دقیق آیین‌نامه آزمون اضافه کرد: طلابی که در آزمون کتبی نمره 85 و بالاتر از آن را کسب کنند از شرکت در آزمون شفاهی معاف خواهند بود.

حجت الاسلام  رضوی در ادامه از آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه به عنوان یکی از بزرگترین همایش‌های قرآنی حوزه‌های علمیه یاد کرده و اظهار امیدواری کرد انشاءالله با عنایت بزرگان و مسئولان حوزه شاهد حضور بیش از پیش طلاب در عرصه‌های قرآنی باشیم تا بتوانیم بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی در بخش قرآن و حدیث را محقق نماییم.

وی در پایان گفت: نتایج آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه 15 روز بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha