پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن

​حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان، عمل نکردن سیاستمداران به قرآن را علل بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: اگر سیاستمداران به قرآن به صورت عملی نگاه کنند، بی شک، مملکت ما گلستان می شود یعنی تمام زشتی ها از جامعه رخت بر می بندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، شب گذشته در جمع تعدادی از حافظان و فعالان قرآنی شهر سنندج اظهار داشت: امروز باید مباحث قرآنی به دغدغه اصلی مسئولان تبدیل شود و بیشتر بر روی این کتاب الهی تحقیق و تفسیر صورت گیرد.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه قرآن کریم متناسب با جایگاه خود تاکنون مورد اهتمام نبوده است، گفت: یکی از ضرورت های موجود در مباحث قرآنی ایجاد فقه القرآن در حوزه های علمیه کشور می باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: با وجود اینکه قرآن بزرگترین، جامع ترین و کامل ترین کتاب زندگی ساز در جهان است، بازهم به عینه دیده می شود که اهتمام خاصی به این امر نشده است، لذا در نگاهمان به این مسئله باید بازنگری کنیم.

این کارشناس قرآنی گفت: یکی از معضلات ما این است که بیشتر سیاستمداران به قرآن کریم که کلام وحی می باشد، کمتر عمل می کنند و همین کار باعث کم رنگ شدن اخلاق اسلامی در بین این قشر شده است.

وی، دور شدن سیاستمداران از مسائل قرآنی و عمل نکردن به این کتاب را علل بسیاری از مشکلات در کشور دانست و بیان کرد: اگر سیاستمداران ما به قرآن کریم به صورت عملی نگاه کنند، بی شک، مملکت ما گلستان می شود یعنی تمام زشتی ها، پلیدی ها و پلشتی ها از جامعه ما رخت بر می بندد زیرا این گرفتاری ها به دلیل فاصله گرفتن از قرآن کریم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha