پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ایت الله دژکام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه انقلابی تر بودن از مقام معظم رهبری بودن صحیح نیست، گفت: فردی که تند حرکت می کند از جاده خارج می شود، ولایت مداری را باید از سلمان فارسی یاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم احمد بن موسی(ع) برگزار شد، با تسلیت ماه صفر، گفت:  ماه صفر ماهی است که حزن اهل بیت(ع) در آن شدت پیدا می کند

وی، تقوا را موجب آزادی انسان است و با بیان اینکه آزادی معنوی عبارت دیگر تقوا است، افزود: اگر اگر فردی تقوا نداشته باشد اسیر هوا و هوس، مال و مقام دنیا خواهد شد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: امام علی (ع) می فرماید «اگر تقوا داشته باشید از سلطه دیگران رها خواهید شد»، انسان با تقوا غیر از خداوند از هیچ کس نمی ترسد.

وی، امام حسین(ع) را از هر دو جهان آزاد دانست و خاطرنشان کرد: بعد از گذشت بیش از هزار و ۲۰۰ سال اکنون مشاهده می کنیم که در اربعین حسینی سیل عظیمی به سوی زیارت حرم مطهر ایشان می روند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه دوم خود تقوا را بهترین توشه برای آخرت دانست و ابراز کرد: تقوای الهی انسان را به درجات عالیه و بهشت می رساند.

وی با بیان اینکه سلمان فارسی به واسطه ایمان به جایی رسی که این چنین تجلیل می شود، تصریح کرد: سلمان بسیار ولایت مدار بود، ما متاسفانه به دلیل اینکه به زعم خود می خواهیم دینی عمل کنیم، جلوتر از ولی فقیه عمل می کنیم. امروز نیابت حضرت ولی عصر(عج) با مقام معظم رهبری است و باید بنگریم که ولایت مداری چگونه است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۴۱ سوره مائده می فرماید برخی جز افرادی هستند که می گویند مومن هستیم، اما به سوی کفار می روند، برخی کشته مرده این هستند که با آمریکا پیمان ببندند. با این همه تجربه تاریخی باید بدانیم که نمی شود به آنان اعتماد کرد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: برخی با این همه نهیب رهبر معظم انقلاب باز به سوی مخالف می روند و در سوی دیگر عده ای هم در موضع گیری تندتر از مقام معظم رهبری عمل می کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی تر از مقام معظم رهبری بودن صحیح نیست، ابراز کرد: فردی که تند حرکت می کند از جاده خارج می شود. ولایت مداری را باید از سلمان فارسی یاد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به موضوع cft اشاره و عنوان کرد: نگرانی علما این است که اگر ما این لایحه را بپذیریم بهانه ای است که نتوانیم تصمیم گیری کنیم و اطلاعات ما به دست استکبار و دشمنان خواهد افتاد، برخی در مقابل بیان می کننند که ما حق تحفظ برای این لایحه نگاه داشته ایم، در صورتی که این کنوانسیون حق تحفظ نمی پذیرد.

وی با طرح این سؤال که فایده و سود تصویب cft چیست؟ ادامه داد: وزیر امور خارجه اخیرا فرموده است که ما قول نمی دهیم، وضع اقتصادی خوب شود، برخی در دفاع تصویب این لایحه گفته اند که با تصویب آن مشکلات اقتصادی را درست خواهیم کرد و آمریکا نمی تواند بهانه بگیرد، در جواب باید گفت که آمریکا قطعا از جای دیگر بهانه خواهد گرفت، این مشکل را باید حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام تاکید کرد: ما همان توقعی که از نمایندگان مجلس داشته ایم را اکنون از شورای نگهبان نیز داریم تا این لایحه را مورد بررسی دقیق قرار دهند، به گونه ای رفتار نکنیم که راه را برای دشمن هموار کنیم، این ملت تصمیم گرفته که دیگر تحقیر نشود و اگر جایی بخواهند ضربه ای به این نظام بزنند مردم انتقام خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha