جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سه دانشجوی دانشگاه علیگر به علت خواندن نماز جنازه برای هم کلاسی کشمیری معلق شدند

حوزه/ سه دانشجوی دانشگاه اسلامی علیگر که برای یک دانشجوی هم کلاسی شان که به انقلابیون در جامو و کشمیر پیوسته بود، مجلس ترحیم برگزار کردند، معلق شده و دانشجویان دیگر نیز توبیخ شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از indiatoday، سه دانشجوی دانشگاه اسلامی علیگر، به خاطر برگزاری مجلس ترحیم و خواندن نماز جنازه برای همکلاسی شان معلق شدند. منان وانی هم کلاسی آن ها به انقلابیون در جامو و کشمیر پیوسته بود و اخیرا در مبارزه با نظامیان هندی کشته شده است.

وانی دانشجوی دکترای دانشگاه اسلامی علیگر بود که از ماه ژانویه امسال مفقود شده بود. بعدها تصویر او در شبکه های اجتماعی به نمایش درآمد و هم کلاسی های او متوجه شدند که این دانشجوی مسلمان به انقلابیون در کشمیر پیوسته است. در پی  کشته شدن او در نبرد با نیروهای هندی، 15 دانشجوی دانشگاه اسلامی علیگر در مراسم ترحیم وی شرکت کرده و برایش نماز جنازه خواندند، با این حال مراسم با مداخله مسئولین دانشگاهی بهم خورد.

عمر پیرزاده سخنگوی دانشگاه اعلام کرده که کمیته انضباطی دانشگاه تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده و اقدام به عمل می کند. به گفته وی چند دانشجو معلق شده و چند دانشجوی دیگر نیز به خاطر نماز جنازه برای این دانشجوی به قتل رسیده، توبیخ شده اند.

گفتنی است هم اکنون فضای دانشگاه علیگر به شدت پرتنش و ملتهب اعلام شده است. به دنبال مرگ وانی، منطقه کوپارا در کشمیر نیز شاهد راهپیمایی بود و نیروهای نظامی هندی از گازهای اشک آور برای متفرق ساختن مردم استفاده کردند و شماری از غیرنظامیان مجروح شدند. به گفته رسانه ها مدارس و دانشکده ها در کشمیر نیز تعطیل می باشد.

یک وزیر سابق کشمیری ضمن ابراز تاسف از مرگ این دانشجو گفت: هر روزه جوانان تحصیل کرده را در جنگ از دست می دهیم و شاید اکنون زمان آن رسیده باشد که احزاب سیاسی از وخامت اوضاع مطلع شده و دست به اقدامی برای تغییر این وضعیت بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha