جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان

حوزه/ حوزه/ اصغر فارسي، رایزن فرهنگی کشورمان در باكو با مبارز قربانلی، رئیس کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان دیدار و با وي در خصوص مسايل جهان اسلام گفت‌وگو كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه اصغر فارسي، رایزن فرهنگی کشورمان در باكو با مبارز قربانلی، رئیس کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان دیدار و با وي در خصوص مسايل جهان اسلام گفت‌وگو كرد.

اصغر فارسی در این دیدار با اشاره به قدمت روابط و ریشه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی کهن و مشترک دو کشور گفت: ايران و جمهوری آذربایجان جزو معدود کشورهایی هستند که چنین اشتراکات فرهنگی و تاریخی و دینی دارند.

وی سپس با بیان ظرفیت‌های موجود همکاری میان دو کشور به خصوص در حوزه‌های فرهنگی و دینی، به عزم و اراده مسئولان بلندپایه دو کشور برای ارتقاي هرچه بیشتر این همکاری‌ها که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در چند سال اخیر داشته است، اشاره كرد.

فارسی همچنين با اشاره به افزایش افراط‌گرایی در منطقه گفت: تبیین و تبلیغ اسلام واقعی و سعی در نشان دادن حقیقت و ماهیت اصلی دین، بهترین راه مقابله با افراط‌گرایی در منطقه و حتی اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در جهان است.

رايزن فرهنگي كشورمان در باكو در ادامه با اشاره به الزام مسلمانان در انسجام و اتحاد افزود: مهم‌ترین مسأله امت اسلامی انسجام و اتحاد است که متأسفانه با کم‌رنگ شدن این مهم در بین برخی کشورهای اسلامی، دشمنان اسلام شروع به نفاق و تفرقه‌اندازی می‌کنند.

فارسي در پایان سخنانش در اين ديدار به جنگ رسانه‌ای دشمنان علیه اسلام اشاره کرد و گفت: حمله به باورهای دینی، اخلاق‌مداری، فرهنگ و آداب رسوم و ایجاد یأس و ناامیدی، از اهداف دشمنان اسلام در جنگ رسانه‌ای است.

در ادامه نيز مبارز قربانلی، رئیس کمیته امور دینی جمهوري آذربایجان ضمن اشاره به روابط بسیار مطلوب دو کشور و عزم و اراده رؤسای جمهور دو کشور برای ارتقای هرچه بیشتر روابط فیمابین، به نفاق‌های موجود در بین کشورهای اسلامی اشاره کرده و گفت: حوادث ناخوشایند و نفاق‌هایی در جهان اسلام اتفاق می‌افتد و موجب بحران‌های عمیقی می‌شود كه به طور قطع، به نفع مسلمانان نیست.

در پايان اين ديدار رایزن فرهنگی کشورمان یک دوره از ترجمه بیست‌وهفت جلدی «تفسیر نمونه» که از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان به زیباترین شکل و به صورت نفیسی چاپ شده است، به کمیته امور دینی جمهوري آذربایجان اهدا كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha