سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رستمی

حوزه/رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با بیان اینکه ما بسیاری از تاریخ واقعی انقلاب را به جوانان منتقل نکرديم، گفت: دین ما را به این مسئولیت عظیم می‌رساند که در مقابل مظلومان عالم بی‌تفاوت نباشیم وتا زمانی که مشعل شهادت فروزان باشد انقلاب بیمه است

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور  امروز در اجلاسیه شهدای دانشجوی کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از اینکه به مفهوم شهادت بخواهیم بپردازیم، لازم است به اتفاق بزرگی که در این منطقه به تبع جمهوری اسلامی افتاد توجه کنیم.

وی افزود: دنیا در روندی حرکت کرد که از نظر فکری انسان هایی که در دنیا زندگی می کنند تسلط و هیمنه غرب را بپذیرند و لازمه اش ابن بود که هر جریان رقیبی حذف شود.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: جریان مسیحیت مورد هجمه اول این جبران فکری است و سایر ادیان هم به همین صورت مورد هجوم قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی عنوان کرد: متفکران غربی می گویند دین در حال مرگ است و دین در حال زوال بود تا اینکه انقلاب اسلامی به رهبری یک عارف و فیلسوف که امام خمینی نام داشت، یک نظام سیاسی را عوض کرد.

وی با بیان اینکه جریان لیبرال دموکراسی به یک سدّ محکم به نام اسلام تمام برمی‌خورد، گفت: سال  1320 و21 و 22، سال های سقوط رضاخان و به حکومت رسیدن پهلوی دوم بود که در کتاب های درسی می گفتند یکی از صحنه های با افتخار ایران، دور هم جمع شدن رهبران سه کشور بزرگ دنیا در ایران است. در خاطرات آنها می بینیم که آنها در تهران بودند، اما به شاه ایران نگفته بودند و زمانی که خود شاه به این جلسه رفت، او را بیست دقیقه معطل نگه داشتند تا جلسه تمام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اضافه کرد: سال 55 آقای «عَلَم» یک کتاب خاطرات روزنوشت دارد که خیلی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ما بسیاری از تاریخ واقعی انقلاب را به جوانان منتقل نکرديم، متذکر شد: علم از موثرترین چهره‌های دربار بوده است که این کتاب یکی از دقیق ترین منابع درمورد اوضاع دربار است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به خاطره ای در این کتاب گفت: نیروهای هوایی شاه در «ویتنام» برای آمریکا در حال جنگ بودند، اما شاه و نخست وزیر نمی دانستند!! این را مقایسه کنید با امروز که چند متر قایق های آمریکا وارد آب های ما شده است و نیروی دریایی سپاه با آنها برخورد می کند.

وی درخصوص «ترامپ» بیان داشت: رئیس‌جمهور آمریکا چهره ای است که حقیقت آمریکا را بارها منتشر کرده است، هفته گذشته به کشورهای عرب می گوید که اگر ما نباشیم شما دو هفته دوام نمی آورید و می گوید که اگر ما نباشیم ایران دو هفته‌ای شما را می بلعد.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: هفته گذشته رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد که تحریم ها در هیچ مقطعی به این شدت نبوده و سخت تر از این نیز نمی شود چراکه جلو همه چیز را گرفته اند.

وی با بیان اینکه روح زندگی و حیات مجددی که در جامعه دمیده شد از کجا آمده است، گفت: این کشوری که به ظاهر لگد کوب بیگانگان بود، چطور به این اقتدار می رسد و آن چیزی که به ‌ایران هیبت داد همان چیزی است که دشمن فهمیده و به دنبال ضربه زدن آن است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اظهار داشت: دشمن به دنبال گرفتن این باور است  و برای دنیا طلبی و عافیت طلبی جوانان ما و زدودن باورهای اعتقادی ما دست به کار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی تاکید کرد: همین فرهنگ شهادت طلبی که یک جوان با گذشتن از همه عافیت طلبی ها از دنیا ببرّد و در صحنه‌هایی قرار بگیرد که خود را آماده جان فشانی کند، مهم است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در دوران جنگ 600 دانشجو داشته که 120نفر از این دانشجویان اعزام می شوند، گفت: این درحالی است که بیش از هزار کیلومتر از جنگ فاصله دارد.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور یادآور شد: دین ما را به این مسؤولیت عظیم می‌رساند که در مقابل مظلومان عالم بی‌تفاوت نباشیم  وتا زمانی که مشعل شهادت فروزان باشد انقلاب بیمه است
انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha