پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید رئیس موسسه قانونگذاری روسیه از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با تقدیر از حضور رئیس موسسه قانونگذاری وحقوق تطبیقی روسیه در این مرکز گفت: تعامل و همکاری دوجانبه میان دو مرکز و استفاده از ظرفیت حقوقدانان دو کشور می تواند تاثیرات کلان و گسترده ای برجای گذارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در دیدار دکتر تالیا خابرییوا رئیس موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه و هیات همراه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برخلاف تفکرات افراط گرا، نگاه و تعامل خوبی با دانش حقوق وتخصص های حقوقی دارد ومی کوشد تا از زاویه حقوق به فقه بنگرد و از خاستگاه فقه به سمت حقوق بیاید و این تجربه بسیار خوبی را در ایجاد تعامل بین فقه و حقوق پدید می آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به تعامل و ارتباط بسیار خوب مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با نسل زیادی از حقوقدانان فقه آشنا، این مرکز می تواند با مشارکت موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه، همگرایی خوبی برای تولید مفاهیم حقوقی در حوزه های  مشترک داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به زمینه های تفاهم نامه و همکاری دوجانبه میان دو  مرکز ادامه داد: دو مرکز می توانند در زمینه شناخت متقابل ظرفیت های قانون اساسی جمهوری اسلامی و روسیه، برگزاری نشست های علمی - حقوقی، حضور در کنفرانس های یکدیگر، انتشار مقالات در نشریات یکدیگر، انجام مشورت های حقوقی و... همکاری مشترک علمی داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: موضوعاتی همچون: حقوق معطوف به اینترنت، حقوق اساسی، حقوق بشر، مفاهیم حقوقی پایه در قبال تروریسم، حقوق اقوام، مفاهیم حقوقی ناظر به یکپارچگی کشور ها و مباحثی از این دست می تواند مبنای همفکری و همکاری علمی میان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه باشد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بحث حقوق اقوام و چگونگی مواجهه با آنها در فضای اجتماعی و حقوقی با حفط یکپارچگی کشورها از دیگر مباحثی است که می تواند ایران و روسیه را در مواضع به هم نزدیک کند و بر فضای حقوقی جهان تاثیر بگذارند.

   دکتر تالیا خابرییوا رئیس موسسه قانونگذاری و حقوق تطبیقی روسیه نیز در این نشست مشترک، خاطرنشان کرد: ما با محوریت حقوق و نظارت حقوقی، و استفاده از ظرفیت اندیشمندان حقوقی، تکنولوژی و دنیای دیجیتال و.. آماده همکاری با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس هستیم.

وی اظهار داشت: در موسسه قانونگذاری روسیه نمایندگان بین المللی و متخصصان زیادی فعالیت دارند و امروز برای ما جالب است که فهم اسلامی از حقوق را در مرکز تحقیقات اسلامی پیدا کردیم.

وی از حجت الاسلام والمسلمین مبلغی برای شرکت در کنفرانس بین المللی تبادل ایده های حقوقی در کشور روسیه دعوت کرد و ابراز امیدواری کرد که دو مرکز بتوانند همکاری مشترک خوبی در مباحث علمی و حقوقی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha