پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: توهین به نمایندگانی که به هر حال رأی موافق به تصویب این لایحه دادند، درست نیست و نباید تهمت «خیانت» به آنها زد، متاسفانه در سطح جامعه عده ای قصد توهین به نمایندگان مجلس را دارند، که صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز صبح امروز در نشست بصیرتی جامعه روحانیت و ائمه جماعات با موضوع «بررسی ابعاد تصویب لایحه FATF» اظهار کرد: یکی از بحث های ما در برپایی چنین جلسات مهم، افزایش سطح بصیریت است که حوزویان باید داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات بهتر از عدم برگزاری آن است، گفت: دو قطبی شد ن فضای حوزوی یکی از نگرانی های مهم ما هست که در اثر خلأ فکری حاصل می شود و تغییر آن مشکل است.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید براینکه Fatf  از نظر کبری بسیار خوب است ولی مشکل عمده ای که وجود دارد بحث صغرایی و مصادیق آن است، عنوان کرد: آیا به راستی همه کشورهای امضا کننده fatf قبول دارند تکفیری ها و امثالهم تروریست هستند یا  حزب الله را تروریست می دانند.

وی عنوان کرد: بحث توهین به نمایندگانی که به هر حال رأی موافق به تصویب این لایحه دادند، درست نیست و نباید تهمت «خیانت» به آنها زد، متاسفانه در سطح جامعه عده ای قصد توهین به نمایندگان مجلس را دارند، که صحیح نیست.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: باید بدانیم که این تصمیم آنها براساس غفلت و یا متفاوت بودن تقکر آنها است؛ این معاهده تفاهم نامه ای است که تسلط دشمن را بر ما تقویت می کند

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: آمریکا قرار بوده علیه ایران چه کاری بکند که تا امروز نکرده است، چرا ما را از اقدامات امریکا می ترسانند، آمریکا با اساس نظام ما مخالف است

وی عنوان کرد: خودباختگی برخی از مسیولین در جریان امضای این معاهدات دیده می شود که با رفتارشان  فریاد می زنند «ما نمی توانیم»، من کل این موارد را ناشی از ضعف در ایمان می دانم.

استاد حوزه ابراز کرد: ارتباط هر کسی با خدا قوی باشد از دشمن ترسی ندارد، به تعبیر حوزویان هرکسی ضعف در ایمان دارد، توجیه تقیه هم دارد، ریشه چنین واکنش هایی  ضعف در ایمان است.

وی افزود: رمز ایستادگی مردم در برابر دشمن در تقویت ایمان است، باید هم در مسئولین و هم برای مردم در عرصه تقویت ایمان کار کنیم، چرا که هم ایمان ها ضعیف شده و هم  بحث اعتماد به ولی فقیه کم رنگ شده که تقویت این دو عامل باعث پیروزی می شود.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: امام علی(ع)  می فرماید مرگ را می پذیریم، ولی ذلت را نه و تسلط دشمن برخود را هرگز؛ اگر مردم را با شعائر دین و نماز آشنا کنیم، ایمان تقویت می شود و قدرت ایستادگی مردم هم تقویت می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha