جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا پرندیان

​حوزه/ حجت الاسلام رضا پرندیان گفت: باید مقوله ورزش و تعذیه در حوزه ها و مدارس علمیه کشور به صورت علمی دیده شود.

حجت الاسلام رضا پرندیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اینکه اسلام تاکید بسیار فراوانی بر تندرستی بدن دارد، اظهار داشت: اسلام همواره از فرد مسلمان خواسته است که در کمال آمادگی جسمانی و روحی برای مقابله با دشمنان دین خدا باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه باید مقوله ورزش در حوزه ها و مدارس علمیه به صورت علمی دیده شود، افزود: «عقل سالم در بدن سالم است»، پس اسلام چه بجا فرموده است که ورزش برای مومن و فرد مسلمان ضروری و بایسته است، زیرا زمانی که بدن انسان در صحت سلامتی باشد، قدرت تفکر و تشخیص وی نیز رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز سلامتی جسمی و روانی دو نیاز اصلی و به اصلاح دو بال پرواز برای هر طلبه است. لذا اگر یکی از این بال ها ناسالم باشد، بی شک بال دیگر قادر به پرواز نخواهد بود، از این رو باید در همه امور میانه روی را پیش بگیریم «خیرُ الاُمورِ اوسَطُها».

حجت الاسلام پرندیان در پایان تاکید کرد: در دین مبین اسلام تفریط و افراط در هر کاری ناپسند عنوان شده است، لذا باید در امور شخصی، تبلیغی، شرعی و... حد میانه را رعایت کرد که این بهترین و ساده ترین راه داشتن یک زندگی سالم و به دور از دردسر و استرس است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha