پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست طرح شهید بهنام محمدی در گیلان

حوزه/ طرح شهید بهنام محمدی نقطه پیوند مسجد، مدرسه و خانه است و با هم‌افزایی ایجاد شده میان بسیج، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه از هر مدرسه علمیه یا مسجد، دو یا سه طلبه بسیجی به کمک اولیاء و کادر آموزشی مدرسه می‌روند تا آنان را در کارهای تربیتی یاری رسانند.

حجت الاسلام سیداسماعیل میرهاشمی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در گیلان، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی طرح شهید بهنام محمدی در مدارس استان، گفت: این جلسه با حضور سرهنگ رفاهتی، مسئول بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان و حجت الاسلام صدیق مسئول طرح شهید بهنام محمدی استان برگزار شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان افزود: نشست مذکور جهت همسو سازی اجرای برنامه های فرهنگی، پرهیز از موازی کاری، تجمیع امکانات و تعامل بهتر برای اعزام نیروهای تبلیغی انجام شد و طی آن مقرر شد اتاق فکر و جلسه مستمر ماهانه برای پیگیری اهداف مشترک تشکیل شود.

حجت الاسلام میرهاشمی، طرح شهید بهنام محمدی را مهم‌ترین طرح بسیج در سال 97 دانست و اظهار داشت:  این طرح نقطه پیوند مسجد، مدرسه و خانه است. با هم‌افزایی ایجاد شده میان بسیج، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه از هر مدرسه علمیه یا مسجد، دو یا سه طلبه بسیجی به کمک اولیاء و کادر آموزشی مدرسه می‌روند تا آنان را در کارهای تربیتی یاری رسانند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان گیلان با اشاره به اهمیت تربیت کادر سازی برای انقلاب و تربیت نیروهای کارآمد تصریح کرد: جوانان ما باید در مسیری رشد کنند که فردی عالم و متفکر، اخلاقی، انقلابی، بصیر و توانمند باشند. و برای تحقق این امر باید نهاد های مسجد و حوزه های علمیه، خانه و مدرسه ضمن هماهنگی و هم افزایی باید در راستای یکدیگر حرکت کنند.

حجت الاسلام میرهاشمی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی، طرحی کارآمد است که درصورت اجرای صحیح آن می توانیم از ثمراتش بهره مند شویم، افزود: در قالب این طرح در هر مدرسه یک روحانی به عنوان مربی قرار دارد که امام جماعت مدرسه نیز هست و افرادی هم با سپری کردن مراحل توجیهی، گزینشی و آموزشی،‌ هر کدام سرگروه یکی پایه های از مدرسه می‌شوند. این نفرات در طی سال  با نظارت و همراهی مربی برای دوستی و انس و الفت با دانش‌آموزان ارتباط‌گیری می‌کنند و به عنوان هسته کار تربیتی مدرسه اولین حلقه صالحین مدرسه را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha