پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ریحانی-صالح آباد رشت

حوزه/ حجت الاسلام مصطفی ریحانی گفت: بر اساس اطلاعات موجود و آمارهای اعلام شده، در حال هزار قریب به هزار نیروی کارشناس مسلط به زبان فارسی در اسرائیل مشغول به فعالیت علیه تشیع در رسانه ها هستند و شبهه افکنی و اختلاف پراکنی می کنند.

حجت الاسلام مصطفی ریحانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، با اشاره به سیل شبهات مطرح در رسانه ها اجتماعی و مجازی، گفت: طلاب باید به دروس متداول حوزه مسلط باشند، اما چیزی که الان باید به طور ویژه به آن توجه شود این است که توانایی پاسخ به شبهات روز که در رسانه های اجتماعی و مجازی مطرح می شود را در خود ایجاد کنند .

مدیر مدرسه علمیه صالح آباد رشت ادامه داد: در طول شبانه روز در سایت ها و شبکه های گوناگون مسائل سیاسی، دینی و اجتماعی ما آماج حملات رسانه ای دشمن قرار دارد. به عنوان مثال بر اساس اطلاعات موجود و آمارهای اعلام شده، در حال هزار قریب به هزار نیروی کارشناس مسلط به زبان فارسی در اسرائیل مشغول به فعالیت علیه تشیع در رسانه ها هستند و شبهه افکنی و اختلاف پراکنی می کنند. با ناقص منعکس دادن مسائل و تفسیرهای غلط و سطحی سعی می کنند به مخاطب القا کنند که مطالب تشیع تناقض دارد و یا اینکه متناسب با عصر حاضر و جوامع کنونی نمی باشد. طبق گفته مسئولین رژیم غاصب صهیونیستی این افراد در آینده نزدیک حداقل به 4 برابر هم افزایش می یابند.

وی افزود: جوان ممکن است در مواجهه با شبهات تحت تاثیر قرار بگیرد و فکرش آشفته شود یا در او احساس ظنّ یا بدتر از آن، بدبینی ایجاد گردد. اما رفع و برطرف کردن آن شبهه از ذهن او کاری زمانبر،سخت تر و تخصصی است که آمادگی و تلاش زیادی را می طلبد. طلاب برای موفق شدن هم باید مسلط به علوم ادبیاتی باشند و هم فقه و اصول را خوب خوانده باشند و علاوه بر همه اینها با مطالعه و کنکاش در عمق مطالب و نگاه بصیرتی به مسائل، نسبت به جواب دادن اقدام کنند.

حجت الاسلام ریحانی با بیان اینکه بدون شک امامت جماعت در مساجد و تبلیغ جزء اولین وظایف روحانیت است، اظهار داشت: دیگر دورانی که طلبه در مسجد بنشیند و صرفا نمازی برپا کند و منبری برود و خیالش راحت باشد که به وظایف خودش عمل کرده، گذشته است. این حداقل وظیفه یک طلبه است و کار او محدود به اینها نمی شود و پاسخگویی به شبهات وظیفه سنگینی است که بر عهده طلاب و روحانیون قرار دارد. کسی که در این مسیر قرار می گیرد باید بداند که در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد و چشم بقیه به اوست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha