سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در دیدار نماینده جدید ولی فقیه در ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در دیدار روحانیون با امام جمعه جدید ایلام، گفت: حمایت و تقویت جایگاه نماینده ولی فقیه، براساس آموزه های دینی حمایت از رهبری است و حوزه علمیه را پشتیبان و با تمام ظرفیت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، در کنار خود بدانید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در دیدار مسئولان، اساتید و روحانیون حوزه علمیه ایلام با نماینده جدید ولی فقیه در استان، با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: حمایت و تقویت جایگاه نماینده ولی فقیه، براساس آموزه های دینی حمایت از رهبری است و حوزه علمیه را پشتیبان و با تمام ظرفیت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، در کنار خود بدانید.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان این که اختلاف بین روحانیت در دین مردم اثرگذار می گذارد، افزود: در طول سال های گذشته که حجت الاسلام والمسلمین لطفی به عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان حضور داشتند، رویه حوزه  علمیه حمایت و پشتیبانی از ایشان و تقویت این جایگاه بوده است و الان هم حوزه از شما حمایت و پشتیبانی و برای انجام این مسئولیت سنگین درکنارتان خواهد بود.

وی در ادامه گزارشی از علملکرد حوزه ‌ علمیه استان ارائه داد و گفت: مدارس علمیه استان از یک مدرسه، به 7 مدرسه در شهرستان ها افزایش یافت و قریب به 500 طلبه در این مدارس، در حال تحصیل هستند . همچنین در این سال‌ها براساس آمارهای حوزه علمیه قم، حوزه استان از نظر کیفی یکی از حوزه های برتر در کشور بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به اینکه چون حوزه علمیه استان حوزه کیفی است، از سراسر کشور درخواست پذیرش داریم، ولی به دلیل کمبود فضا نمی‌توان آنها را پذیرش کرد، گفت: حتما باید نگاهی به آن طرف مرز یعنی کشور عراق برای جذب طلبه  در حوزه استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان هر ساله داوطلبان زیادی برای تحصیل در حوزه ثبت نام می‌کنند، اما به دلیل کمبود جا فقط می‌توان تعداد محدودی از آنها را جذب کرد.

مدیر حوزه علمیه ایلام اظهار کرد: در حال حاضر در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) 200 طلبه مشغول به تحصیل هستند و نمی‌توان همه آنها را در این حوزه اسکان داد و مجبوریم به عده‌ای از آنان بگوییم که شب در حجره نمانند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی افزود: در بخش فعالیت های فرهنگی، صدا و سیمای استان در حدود ۷۰ درصد برنامه های فرهنگی از اساتید و روحانیون حوزه استان استفاده می‌ کند. همچنین اساتید دانشگاه و جوانان استان استقبال بسیار خوبی از برنامه های دهه اول محرم حوزه علمیه استان دارند

مدیر حوزه علمیه استان ایلام یادآور شد: مدارس علیمه استان با روحیه جهادی و انقلابی  مدیران، معاونین و اساتید در حال فعالیت هستند و از جنابعالی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری انتظار داریم با کمک های مادی و معنوی، برای پیشبرد اهداف حوزه و ساخت حوزه علمیه جامع در شهر ایلام، از حوزه استان حمایت کنید، تا ان شاءالله شاهد پویایی بیشتر حوزه باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha