پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سعید ارجمندفر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بر لزوم پرداختن رسانه ای به ابعاد مهم و مختلف حماسه عظیم اربعین حسینی تاکید کرد.

حجت الاسلام سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به لزوم بازتاب گسترده رسانه ای حرکت عظیم اربعین حسینی، اظهار داشت: ما باید با ساخت فیلم و کلیپ و نماهنگ و فعالیت در شبکه های اجتماعی، بخش های مهمی از این رویداد بزرگ دینی و فرهنگی را به جهان نشان دهیم.

وی افزود: به خصوص در رابطه با عرصه بین الملل، این تولیدات باید به زبان های روز دنیا باشد تا مردمی که از فرهنگ و حماسه عاشورا اطلاع چندانی ندارند، در جریان امور قرار گیرند و پیام اربعین انشاالله به تدریج جهان شمول شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که امروزه لازمه دفاع از حقانیت دین و مکتب، بهره گیری درست و به موقع از امکانات رسانه ای و فرهنگی روز جهان است، گفت: در مراسم پیاده روی اربعین، انسان صحنه هایی از ایثار و از خودگذشتگی و عشق و ارادت به سالار شهیدان را مشاهده می کند که همین ها بهترین دستمایه برای ساخت آثار هنری و رسانه ای قوی و خلاق است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر ما وظیفه داریم که قیام امام حسین(ع) را هر چه بیشتر و بهتر در ابعاد جهانی معرفی کنیم و به راستی چه فرصتی از اربعین بهتر برای این که این هدف محقق شود.

حجت الاسلام ارجمندفر همچنین بیان داشت: ما باید مظلومیت و در عین حال حقانیت امام حسین(ع) و ظلم و باطل بودن جریان یزید و یزیدیان را به همه دنیا نشان دهیم و بگوییم که امام حسین(ع) در مسیر دفاع از حق و تحقق عدالت و مقابله با ظلم و بدعت به شهادت رسید.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بُعد مردمی حماسه اربعین افزود: متاسفانه بسیاری از برادران اهل سنت حتی این صحبت ها و هدف از قیام عاشورا به گوششان هم نخورده و این خلأ و ضرورت می طلبد که ما در این باره فعالیت گسترده رسانه ای داشته باشیم و حتی در زمینه کتاب و ادبیات در کنار ساخت فیلم و مقولات هنری فعالیت چشمگیرتری داشته باشیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha