چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اربعین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین استقامت بیان کرد: در اربعین باید به یک افق تمدنی بنگریم؛ تمام کردار و رفتار زائران در این ایام زیر ذره بین دنیا است به خصوص طلابی که از ایران به این زیارت شریف می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین استقامت صبح امروز در گردهمایی مبلغان اربعین در مدرسه امام کاظم(ع) قم، با اشاره به گردهمایی تبلیغی مجموعه های حوزوی در زمینه اربعین گفت: خوشبختانه ظرفیت های تبلیغی کشور به میدان آمده اند و به دنبال خدمت رسانی هرچه بهتر از نظر فرهنگی و تبلیغی به زائران حسینی هستند.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین حسینی با اشاره به اینکه با دارالتبلیغ عراق هماهنگی هایی در حال انجام است بیان کرد: خوشبختانه امروزه وضعیت کشور عراق از نظر ظرفیت های اجتماعی مناسب است و خوشبختانه سطح مباحثی که در فضای مجازی مطرح می شود نسبت به واقعیت به مراتب متفاوت است.

وی با اشاره به فضای مثبت حضور ایرانیان در عراق بیان کرد: مساله اختلاقی که بین ایرانیی ها  و عراقی ها در فضای مجازی مطرح می شود در صحنه عمل و در بین زائران و عاشقان اهل بیت(ع) وجود خارجی ندارد و این مساله بسیار کم رنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین استقامت یادآورشد: دشمن از این اتفاق میلیونی و عظیم جهان تشیع که ساختاری کاملا مردمی و خودجوش دارد، ناراحت و عصبانی است و این عصبانیت را نیز ابراز می کند؛ برای رسانه های خارجی اصلا قابل تصور نیست که افرادی اینگونه در مسیر زیارت یک فردی که از منظر آنها یک شخصیت تاریخی است جانفشانی کنند.

وی گفت: یکی از مجلات آمریکایی در پژوهشی عملی اربعین را یک تمدن می داند که از یک حادثه آیینی به یک تمدن رسیده؛ در اربعین باید به یک افق تمدنی بنگریم؛ تمام کردار و رفتار زائران در این ایام زیر ذره بین دنیا است به خصوص طلابی که از ایران به این زیارت شریف می روند.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین حسینی گفت: شیعیان یک پیکر واحد هستند و می توانند این گفتمان درست را به جهانیان اعلام کنند؛ در ابتدا یک طلبه می توانند گفتمان ساز باشند؛ تبلیغ در ایام اربعین با زبان نیست بلکه با کردار و رفتار و عملکرد است؛ در ابتدا همگی خادم حسین(ع) و زوار حسین(ع) هستیم و در مقام بعدی شان سربازی امام زمان(عج) اقتضا می کنند که در عرصه تبلیغ دین ورود کنند.

وی یادآورشد: تبلیغ رفتاری، بهترین نوع تبلیغ است و به همین دلیل باید سعی کنیم که به شکلی رفتار کنیم که نقشه های دشمنان برای جدایی روحانیت از مردم بار دیگر به سنگ بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین استقامت اظهارکرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که در مراسم اربعین، افتخار میزبانی از زوار امام حسین(ع) به عراقی ها داده و به همین دلیل، نباید آنها را تضعیف کنیم و باید به آنها احترام بگذاریم؛ تکریم زوارالحسین(ع) افتخاری است که به عراقی ها داده شده و این اخلاق کریمانه جزو معجزات امام حسین(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha