پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی- امام جمعه جدید رشت

حوزه/ بنده به واسطه نمایندگی رهبر معظم انقلاب در استان گیلان، هیچ امتیازی نسبت به شما عزیزان نداشته و ندارم؛ فقط افتخار داریم که امضای رهبر انقلاب پای حکم ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب گیلانی مقیم قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان از گذشته تاکنون دارای عالمانی فرهیخته و برجسته بوده و امیدواریم شما طلاب و فضلا نیز موجب حیات طیبه مردم این منطقه شوید.

وی ابراز داشت: بنده به واسطه نمایندگی رهبر معظم انقلاب در استان گیلان، هیچ امتیازی نسبت به شما عزیزان نداشته و ندارم؛ فقط افتخار داریم که امضای رهبر انقلاب پای حکم ماست.

* نقش عالمان گیلانی در دینداری مردم

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: در طول تاریخ شکل گیری اروپای شرقی و تحولات کذایی که در آسیای میانه رخ داد، استان گیلان دروازه ورود و خروج افکار مختلف جهانی بود و  به مثابه همین جریان همه افکار الحادی و انحرافی که می بایست به نوعی وارد بخش هایی از دنیای اسلام به ویژه جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه شود، مرکزیت آن را استان گیلان متکفل شد و به همین میزان از آسیب های فراوانی می بایست برخوردار شود؛ اما با توجه به این هجمه های گسترده؛ اما آسیب پذیری آن کمتر بود و استان ما توانست با هجمه های گسترده الحاد و انحراف به ویژه بعد از سال 1917 مقاومت کند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: عالمان دینی در این استان توانستند مردم را در برابر حوادث گوناگون بیمه کرد و نگذاشت آسیب زیادی ببیند؛ مردم در سایه تلاش های عالمانه و زاهدانه روحانیت در مسیر مناسب قرار گرفته و دلداده اهل بیت(ع) شدند.

* برپایی نماز جماعت همگانی در روز عاشورای رشت

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در سطح استان پرداخت و بیان داشت: بنده سال های گذشته در عزاداری روز عاشورای رشت شرکت می کردم و دسته جات عزاداری حتی در هنگام نماز ظهر و عصر برقرار بود و سینه زنی ها و زنجیرزنی ها ادامه داشت؛ اما امسال به صورت عادی و منطقی درخواست کردیم که عزاداران در هنگام نماز ظهر و عصر روز عاشورا، عزاداری را قطع کرده و به صفوف نماز جماعت بپیوندند که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و تمام عزاداران در صفوف نماز قرار گرفتند که نشان دهنده توجه مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: ما اگر در کنار مردم باشیم، می توانیم دردهای آنان را کاهش داده و سبب کمتر شدن آلام آنان خواهیم شد که نتیجه آن همراهی مردم خواهد بود.

وی ابراز داشت: سرکشی از معمرین علما از برنامه های هفتگی ماست که شاهد سختی های فراوان آنان هستیم؛ اما هیچ وقت مشکلات خود را بازگو نکرده و با همان سختی و زجر زندگی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: هنوز بستر در مردم ما برای تعلم، فراگیری و حمایت از ارزش های دین خدا و اهل بیت(ع) وجود دارد؛ اینکه می گویند فلان عالم احترام ندارد و عزت ها خوابید، درست نیست؛ ما از نزدیک مشاهده می کنیم که افراد مختلف از مردم عادی گرفته تا مسئولین، احترام روحانیت را نگاه داشته و عزت می گذارند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: امروز روحانیت از تمام روزگاران گذشته عزیزتر است و باید قدردان بود و برای مردم کار و تلاش کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان بیان داشت: امروز دشمن بیان می کند که ما به خاطر سرمایه گذاری در دانشگاه ها اشتباه کردیم؛ ما باید در نهاد و سازمانی همانند حوزه سرمایه گذاری کنیم که در مردم اثرگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: امروز روحانیت باید بداند در هر جایگاهی که قرار دارد، باید خدمت کند و این مسئولیت ها روزگاری تمام می شود.

* مدیرانی می خواهیم که ...

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: بنده در روز معارفه خود در جمع مسئولان بیان کردم که داشتن انگیزه ها و گرایش های سیاسی عیب نیست؛ ما مدیرانی را می خواهیم که دست پاک داشته باشند؛ دلداده خدمت و کار به این مردم باشند و مدیرانی باشند که تن به ذلت ندهند و هرگز برای چند روز مسئولیت به این درب و آن درب نزنند و خود را ذلیل مسئولان بالادستی نکنند.

وی ابراز داشت: ما امروز طلاب خوش فکری داریم که دانشگاه را کنار گذاشته و به عشق حوزه به این وادی وارد شدند؛ باید قدر این ظرفیت ها را دانست و برای آنان برنامه داشت.

امام جمعه رشت تصریح کرد: مردم رفتار، کردار و گفتار ما را می بینند و با رفتارهای خود می توانیم در جامعه اثرگذار باشیم؛ عالمان ما مقید به این مسئله بودند که با رفتار و کردار خود در مردم تأثیرگذار باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان بیان داشت: امروز نیاز انقلاب، نیاز همان روزهای اول است؛ امروز انقلاب طلب می کند عالمان و دانشگاهیانی که مثل روزهای اول انقلاب مجاهدانه کار کردند، در این روزها نیز همانگونه کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: ما روزی که طلبه شدیم، با خدا، امام زمان(عج) و امام صادق(ع) عهد بستیم که تا پای جان خدمتگزار و خادم دین خدا باشیم و نباید این عهد خود را فراموش کنیم.

* ویژگی روحانی ممتاز

وی ابراز داشت: امروز جامعه ما نیازمند عالمان فرهیخته است؛ عالمانی که دارای «دستی پاک»، «چشمانی پاک»، «فهم مدیریت سیاسی و اجتماعی» و «دانش و فضل علمی» باشند تا بتوانند اثرگذار باشند. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان ساخت: ما با تعامل، همکاری و برنامه ریزی در کنار هم می توانیم بسیاری از مشکلات را حل نماییم؛ باید نخبگان حوزوی گیلان را گردآورده و از ظرفیت ها و نظرات آنان استفاده نماییم.

امام جمعه رشت تصریح کرد: ما باید در کنار علوم حوزوی، به بخشی از علوم که مرتبط با ماست، مسلح شویم؛ باید شب از روز نشناسیم و در این راه زحمت بکشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان بیان داشت: امروز بزرگترین کار در استان، کار فرهنگی است که باید انجام شود؛ ما در برخی از بخش ها دچار نابسامانی هستیم که باید با تلاش و کوشش همه از مشکلات بکاهیم؛ «فلاحتیِ» تنها نمی تواند به تنهایی کار کند؛ باید دست به دست هم دهیم و برای کاستن مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: فرهنگ نیازمند «سعه صدر»، «حوصله»، «صبر» و «زمان» است و با کمک یکدیگر و تمسک به این شاخصه ها می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی ابراز داشت: بنده بر مشکلات موجود واقفم و رصد می کنم؛ اما با کمک هم می توانیم این مسائل را با سعه صدر و صبر حل نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان ساخت: امروز فقط با دستور و فرمان رهبر معظم انقلاب در این جایگاه حضور داریم و دل به این پست نبسته ایم و توصیه ما به تمام ائمه جمعه این بوده و هست که فقط کار خود را خدمت به مردم بدانید و متوجه باشید که همیشگی نیستید.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آزاده، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این جلسه گفت: در جلسه ای که شب گذشته با نماینده ولی فقیه در استان داشتیم، نماینده هر شهر، مشکلات طلاب خود را با آیت الله فلاحتی در میان گذاشته و خوشبختانه جلسه خوبی برگزار شد.

وی ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلای استان گیلان به فکر مشکلات گوناگون طلاب بوده و تمام تلاش خود را انجام خواهند داد.

گفتنی است در این جلسه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، قریب به 300 نفر از طلاب گیلانی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha