جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صدیقی -رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، حضور حوزویان در پیاده روی اربعین را ضروری خواند و گفت: حوزویان پرچم را به دست بگیرند و در این اجتماع عظیم به عنوان هادی حضور یابند، پیام های این پدیده را در هر اجتماعی انتقال دهند و پیام عاشورا و امام حسین (علیه السلام) را بگویند و علیه یزیدیان زمان افشاگری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رشت، با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین، تصریح کرد: خداوند متعال نجات دین و متدینین را با خون امام حسین(علیه السلام) مقدر کردند٬ اینکه پیغمبر(ص) در عرش دین مبین را به «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة » معرفی می کنند به این معناست که اگر ما بخواهیم از طوفان های آخرالزمانی در امان باشیم، هیچ راهی جز پناهندگی به امام حسین(ع) نداریم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: شهدایی که در حریم حرم شهید می شوند موجب زنده ماندن گفتمان عاشورا شده و عاشورایی زندگی کردن را به همگان آموزش می دهند. امروز هم بحمدلله باب شهادت و شهادت طلبی باز است و این یکی از مولفه های قدرت ماست.

وی با بیان اینکه در بین ائمه علیهم السلام فقط امام حسین(علیه السلام) زیارت اربعین دارد و این زیارت برای هیچ پیغمبر و امام دیگری نیامده اظهار کرد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی و از سوی دیگر رهایی عراق از دست بعثی ها و دیگر متجاوزین، و دفع هجوم داعش به وسیله مجاهدین عراقی و جبهه مقاومت حرکت جهانی بیش از ۲۰ میلیونی اربعینی، فرصتی است که هیچ فرصتی با آن قابل مقایسه نیست٬ اگر کسی قطره این دریا شد خوشا به حالش٬ چرا که او برای ظهور حضرت حجت (عج) گام بسیار موثری گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: کسی که به پیاده روی اربعین برود و با مطالعه و با دید عبرت نگاه کند می بیند که از کشور های غربی و شرقی می آیند و حتی بسیاری از غیر مسلمان ها می آیند٬ یعنی این ها یافته اند که تنها پرچمی که دنیا را می تواند نجات دهد، پرچم حسین ( علیه السلام) است.

امام جمعه موقت تهران، رسیدن به امام حسین( علیه السلام) را مستلزم چله نشینی و پیمودن راه های سخت دانست و ادامه داد: برای وصال حسین علیه السلام باید مسییرهای دشوار را پیمود، چرا که که هم نشانه عشق است و هم نشانه بیداری و هم مانور آمادگی برای پذیرش حضرت حجت (ارواحنا فداء) است. این حرکت جهانی به ما می گوید که امام زمان (عج) دارند می آیند و دنیا دارد آمادگی خودش را نشان می دهد و رمز آن هم یا حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه حوزویان در این مسیر نه تنها باید حضور داشته باشند، بلکه باید پیشگام هم باشند افزود: حوزه های علمیه و طلاب انقلابی و عاشق مبارزه با استکبار لازم است که پرچم را به دست بگیرند. طلاب باید در این جمعیت به عنوان هادی حضور یابند، پیام های این پدیده را در هر اجتماعی انتقال دهند و پیام عاشورا و امام حسین (علیه السلام) را بگویند و علیه یزیدیان زمان افشاگری کنند٬ چون این اربعین بود که نشانه ماندگاری شهدا و نابودی بنی امیه بود٬ بنی امیه زمان ما باید در اربعین ها از بین برود و این حرکت یک حرکت بسیار حساب شده و هدایت شده و دارای باطن بسیار مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha