پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ابراز مخالفت مسیحیان تندرو به سخنرانی روحانی مسلمان در مراسم عشای ربانی آکسفورد

حوزه/ دانشگاه آکسفورد از یک روحانی برجسته مسلمان در بریتانیا برای حضور در مراسم عشای ربانی روز یکشنبه و سخنرانی در این مراسم دعوت کرده است که این اقدام مخالفت هایی را از سوی برخی مسیحیان تندرو سنت گرا برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، دعوت از یک روحانی برجسته مسلمان برای سخنرانی در یک مراسم عشای ربانی در کلیسای آکسفورد در بریتانیا در روز یکشنبه، با شکایاتی از سوی مسیحیان تندرو و سنت گرا روبرو شده است.

منور حسین، عالم برجسته مسلمان که سال گذشته به  سبب فعالیت هایش در زمینه روابط میان ادیانی برنده نشان امپراطوری بریتانیا شده بود، به درخواست معاون رئیس دانشگاه آکسفورد برای سخنرانی در مراسم عشای ربانی به کلیسای سنت مری مقدس دعوت شده است.

این اقدام رئیس دانشگاه آکسفورد مخالفت هایی را از سوی مسیحیان افراطی و محافظه کار برانگیخته است که در یک وبلاگ مسیحی منتشر شده اند. مقاله وبلاگ مخالفت های دیگری را در پی داشته است که اکثر آن ها از مسیحیان محلی نبوده اند.

در همین راستا اسقف اعظم دانشگاه آکسفورد ضمن اعلام اینکه از ورود حسین استقبال می شود گفت: منور نخستین غیرمسیحی نیست که برای سخنرانی در مراسم عشای ربانی از وی دعوت به عمل آمده است و با استقبال گرم ما روبرو خواهد بود.

وی افزود: حضور ایشان در مراسم روز یکشنبه انعکاسی از تعهد عمیق ما به  کلیسا، دانشگاه و دیگر اجتماعات دینی برای تعامل میان ادیانی است.

حسین که یک مدرس مسلمان در کالج اتون و بنیانگذار بنیاد آکسفورد، پیشرو در زمینه همدلی مذهبی و نژادی می باشد گفت: صداهای مختلفی در مراسم و سنن ما وجود دارند. برخی مسلمانان نیز ممکن است از حضور من در کلیسا راضی نباشند برای همین این مخالفت ها برای من تازگی ندارند. اما دوست مسیحی بسیار زیادی داریم که از حضور من در اینجا خرسند خواهند شد و ما بایستی برای ایجاد اعتماد متقابل تلاش کنیم.

الن ویلسون اسقف باکینگهام نیز گفته است که مخالفت ها با مراسم حسین «خنده دار» هستند. ویلسون گفت: بنیاد آکسفورد زحمات زیادی برای کمک به همبستگی جوامع چه به صورت محلی و چه ملی کشیده اند و حسین قطعا یکی از شخصیت های جناح خوب است.

وی افزود: کار او برای عمیق کردن درک ما درباره اسلام و مبارزه با تهدید تروریسم در این کشور نقشی بنیادی داشته، وی تفسیر هوشمندانه و خیرانه ای از اسلام علیه ایدئولوژی های افراط گرایی را ترویج می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha