پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با انتقاد از اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها گفت: تا زمانی که اختلاط دختر و پسر در فضای علم و دانش وجود دارد، اجرای برنامه های فرهنگی، همانند یک شوخی است و این فعالیت ها مؤثر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار با جمعی از مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور و استان اصفهان، با بیان اینکه مطلب اظهار کرد: مسئله اختلاط دختر و پسر به فتوای همه مراجع حرام است و همه ما به عنوان مسئول، باید زمینه را برای تحصیل دانشجویان فراهم کنیم نه اینکه فضا به گونه ای باشد که دانشجویان از فضای علم و دانش دور شوند.

وی افزود: امروز استاد و فضای کافی در بسیاری از مقاطع دانشگاهی برای جداسازی دختر و پسر وجود دارد و می‌ توان این کار را به مرور زمان انجام داد و اگر امکان جداسازی نیست، می توان نیمی از هفته را به آقایان و نیم دیگر را به بانوان دانشجو اختصاص داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه شما باید مصلحت دانشجویان را در نظر بگیرید، گفت: نمی توان فساد را کاملاً حذف کرد اما وظیفه داریم زمینه فساد را برچینیم و فضا را به گونه ای آماده کنیم که این فضا، هدایتگر باشد؛ پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند یا علی! اگر یک نفر را بتوانی هدایت کنی بهتر است از اینکه همه عالم از آن تو باشد و همه را در راه خدا انفاق کنی.

وی با بیان اینکه بسیجی یعنی کسی که کمر همت را برای کار برای خدا بسته است، عنوان کرد: فلسفه دانشگاه آزاد از ابتدا این بود که برای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف همچون وزارتخانه ها و غیره نیروی انسانی متعهد و متخصص تربیت کند اما امروز می بینیم که بسیاری از دانشگاه ها، هر دانشجویی را در هر رشته ای، حتی بدون در نظر گرفتن استعداد فرد و نیاز کشور جذب کرده و از او پول می گیرند تا درس بخواند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دانشگاه، اداره کار نیست بلکه جایگاهی برای علم است، گفت: افراد مستعد و باهوش را باید به دانشگاه جذب کرد تا پس از فارغ التحصیلی کاملاً نیازهای جامعه را برطرف کنند، همچنین لازم است رشته های تحصیلی با جنسیت و نیاز جامعه تطابق داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha